VW Touareg rămâne unul dintre cele mai potente SUV-uri în off-road, însă poate să fie și rafinat atunci când situația o cere. Test cu versiunea restilizată, echipată cu noul motor diesel 3.0 TDI de 262 CP.
Cea de-a doua generație a lui Touareg a trecut recent printr-un facelift care propune o serie de actualizări ce fac din SUV-ul constructorului din Wolfsburg un model și mai atractiv. În primul rând, designul exterior a primit elemente redesenate pentru partea din față și cea din spate, iar farurile cu xenon sunt acum disponibile în dotarea de serie, opțional fiind oferite cele cu tehnologie LED pentru lumina de zi. Tot la exterior există culori noi și jante redesenate. Interiorul propune o serie de schimbări ce aduc mai mult rafinament, noi ornamente și o iluminare pe fond alb pentru comenzi, pentru un plus de eleganță.
Totuși, una dintre cele mai importante schimbări pe care am descoperit-o pe modelul testat este noua motorizare V6 3.0 TDI, care acum are o putere ce a crescut de la 245 CP la 262 CP. Din acest punct de vedere, Touareg impresionează. Dieselul funcționează extrem de rafinat, are un sunet gutural și oferă rezerve de cuplul indiferent de turație.
În ciuda masei mari a mașinii, propulsorul reușește să accelereze rapid și, mai important, să fie mai economic cu 0,6 l/100 km față de vechea generație. Alt aspect ce trebuie menționat este faptul că, datorită unui nou catalizator, pe bază de AdBlue, TDI-ul de 3,0 litri îndeplinește normele de poluare Euro 6. Standard pentru acest propulsor este oferită o cutie automată cu 8 trepte, care acum dispune de funcția de coasting’, ce permite decuplarea de la motor în momentul în care nu se accelerează, pentru a permite parcurgerea unor distanțe mai mari fără consum de carburant suplimentar.
Ce ne place și ce nu ne place:
Noul propulsor diesel este foarte potent, consumă mai puțin și are o funcționare rafinată. Foarte capabil în teren accidentat, Touareg nu poate impresiona și la capitolul dinamică, fiind destul de greoi pe drumurile cu viraje.
Cutia este rapidă la trecerea de la o treaptă la alta, însă are ușoare ezitări la viteze mai mici, care produc ușoare bruscări. Totuși, acestea apar destul de rar. Tot standard este oferit și sistemul de tracțiune integrală cu diferențial central Torsen, care transferă cuplul către punți în procent de 40/60 față/spate. Acesta poate fi blocat în raport fix atunci când situația o cere. În plus, există un mod off-road care optimizează funcționarea mai multor sisteme (ESP, cutie automată, motor) și integrează sistemul Hill Descent Assist. Pentru cine vrea mai mult există opțional pachetul Terrain Tech, cu o cutie de transfer mai rezistentă decât sistemul Torsen, reductor și diferențial blocabil pentru puntea spate.
Date tehnice:
Motor: V6, turbo-diesel • Cilindree 2967 cmc • Putere maximă 262 CP/3800-4400 rpm • Cuplu maxim 580 Nm/1750-2500 rpm• Transmisie: integrală • cutie automată cu 8 trepte • Dimensiuni: L/l/h 4801/1940/1709 mm • Ampatament 2893 mm • Portbagaj 697-1642 litri • Performanțe: 0-100 km/h 7,3 sec • Viteză maximă 225 km/h • Consum mediu 6,6 l/100 km, • Emisii CO2 174 g/km • Preț: de la 49.127 de euro cu TVA.
În teren accidentat, Touareg rămâne unul dintre cele mai potente SUV-uri de clasă mare, în special dacă este echipat cu suspensia pneumatică, oferită opțional. Aceasta poate crește garda la sol până la o valoare de 300 mm, ceea ce permite trecerea peste obstacole mari. Mai mult, ea are și rol pentru dinamică, dispunând de trei moduri pentru tăria amortizării (Confort, Normal și Sport), dar și de o funcție automată de ajustare a gărzii la sol în funcție de viteză. Dacă în off-road Touareg impresionează, pe șosea, aptitudinile sale sunt mai mult orientate spre confort. Suspensia pneumatică permite trecerea elegantă peste denivelări, deși la cele scurte se resimt mici șocuri, însă pe viraje Touareg trebuie condus moderat, ruliul caroseriei fiind sesizabil, iar inerția cam mare.
Volkswagen Touareg este un SUV de clasă mare ce propune un compromis optim între rularea pe șosea și comportamentul în teren accidentat. Astfel, el este soluția ideală pentru cei care au încă nevoie de un model ce se descurcă peste medie pe drumurile neasfaltate. Chiar și așa, doza de eleganță și caracterul rafinat sunt la cote înalte.
Verdict:
Cu noul propulsor diesel 3.0 TDI de 262 CP, Touareg oferă de-acum mai mult rafinament, o eficiență crescută, dar și reprize rapide. Este foarte capabil în teren accidentat și plăcut de condus pe șosea. Mai mult, întregul pachet tehnologic oferit este de ultimă generație, la fel ca și sistemele de asistență, iar prețul este imbatabil pentru acest segment.