Volkswagen l-a repoziționat pe Touareg pe piață odată cu a treia generație. Schimbarea a adus un interior extravagant. Am testat versiunea Touareg V6 TDI cu 286 CP.
Volkswagen l-a repoziționat pe Touareg pe piață odată cu a treia generație. Modelul țintește direct zona premium, iar asta se vede atât în materie de motorizări, cât și pe partea de tehnologie. Între acestea, noul Touareg livrează experiența Volkswagen cu tot ce înseamnă asta. Pentru că este cel mai scump autovehicul din gama VW, sunt necesare anumite elemente extravagante ca să-i justifice prețul.
Unul dintre acestea este reprezentat de digitalizarea interiorului. În loc de butoane și ceasuri de bord clasice, Volkswagen a montat ecrane. Soluția se numește Innovision Cockpit și era necesară ca să poată lupta cu greii din clasa premium. La prima întâlnire, ecranul de 15 inchi al unității multimedia te copleșește. Te pierzi în el și ți se face dor de butoanele din vechiul Touareg. Cu timpul, îi prinzi tainele și începi să te simți ca acasă. Perioada de acomodare te duce la ergonomia cu care VW ne-a obișnuit, expusă acum în format digital.
Dacă te urci din prima în el, va fi complicat să găsești o comandă pe unitatea multimedia fără să îți iei ochii de la drum. Odată ce te-ai învățat, ești cu un iPad mai mare în mașină. Comparația nu este întâmplătoare, pentru că există un buton virtual care te duce la meniul principal. Poziția sa o memorezi fără să te mai uiți a doua oară. Pur și simplu merge, ca la iPhone și iPad. Știți la ce mă refer.
Interiorul este practic și spațios, iar materialele sunt la un nivel superior de calitate față de generația precedentă. Lucrurile stau bine și la o comparație cu modelele premium. Portbagajul oferă și el destul spațiu pentru bagaje, iar bancheta spate are loc suficient și pentru trei adulți care nu se feresc de fast-food.
Atunci când îl conduci, remarci o ușoară rafinare a lui Touareg. Motorul V6 TDI de 286 CP livrează resursele din dotare într-un mod elegant, ca un bodyguard la costum. Lovește la nevoie, dar se comportă cu mânuși cu tine dacă ești blând cu pedala. Platforma MLB Evo a noului Touareg i-a adus acestui model direcție integrală, o suspensie pneumatică mai bună (opțiune de 2.700 de euro) și capacități off-road limitate doar de anvelope.
Poți să-l ridici cu până la șapte centimetri în plus peste garda la sol standard și să mergi aproape oriunde cu el. Doar să nu te înscrii la vreun concurs de off-road, că încă nu-i pregătit de asta nici cu pachetul omonim oferit opțional. Acesta aduce și un rezervor mai generos, numai bun să ai o autonomie de invidiat chiar și pentru un model compact.
Și în mediul urban consumul este rezonabil, iar lucrurile stau bine în afara orașului. Pe autostradă rulează cu o turație ridicol de mică la viteza legală, iar asta înseamnă din nou un consum bun și o autonomie mare.
La condus se simte echilibrat, dar nu ai cum să ignori cele peste două tone dacă ridici tempoul. Touareg face față la orice cerință rezonabilă permisă de legile fizicii, dar nu le poate încălca. Dacă te apuci să conduci într-un stil sportiv, vei întâlni subvirare adusă de inerție, dar cam atât. Confortul este la un nivel bun și pe drumurile proaste, cum tot avem în țară. Touareg pleacă de la aproape 50.000 de euro, dar dacă tot îți cumperi unul, alege motorul de 286 CP și 600 Nm (57.563 euro). Nu îți cumperi în fiecare an un Touareg și e bine să te bucuri de tot ce poate oferi, cum este sistemul multimedia opțional, ca în exemplarul testat. Altfel, vei regreta.
Citește și…
Record în România: cea mai lungă distanță parcursă cu o mașină electrică
Skoda Kodiaq RS debutează în România
Accidentele rutiere ucid 1.35 milioane de oameni pe an
Nici Mercedes-Benz nu s-a gândit la asta! Ford patentează centurile încălzite
Pericol pentru circulație: podul peste Argeș de la Adunatii Copaceni
Un record inedit în SUA: 1.6 milioane de kilometri cu un Hyundai Elantra
Skoda Scala se prezintă: Înlocuitorul lui Rapid e gata de debut
Second-hand | Mazda CX-5 de la 12.000 de euro: Tinerețe fără bătrânețe
Cele mai frecvente motive pentru care autoturismul tău refuză să pornească
Date tehnice
Motor V6, turbo, diesel; Cilindree 2967 cmc; Putere maximă 286 CP la 3750 rpm; Cuplu maxim 600 Nm la 2250 rpm; Transmisie integrală/cutie automată cu 8 trepte; Dimensiuni 4752/1918/1621 mm; Volum portbagaj 525-1.430 l; Masă 1.755 kg; Viteză maximă 230 km/h; 0–100 km/h 6,8 s; Consum 5,5 l/100 km; Emisii CO2 145 g/km; Preț 57.563 de euro (TVA inclusă).
Verdict
Volkswagen are o armă redutabilă în lupta cu greii segmentului și acesta este doar începutul pentru Touareg. De data aceasta, VW-ul a ieșit în evidență prin tehnologie, nu doar prin preț, consum, sau ergonomia celebră a teutonilor.