Am testat noul Volvo S60 T5, adică noua generație a berlinei de clasă medie a mărcii suedeze în versiunea T5.
Pentru prima dată în istoria acestui model, S60 este fabricat doar în Statele Unite ale Americii. Până de curând, modelul S60 era fabricat în Suedia și în Belgia, fiind introdusă ulterior producția și în Malaezia pentru piețele din Asia-Pacific.
Noua fabrică Volvo din SUA este în Carolina de Sud și va deservi atât piețele de export, cât și Statele Unite ale Americii. Este cea de-a șasea uzină Volvo și a fost inaugurată în aprilie 2017.
Volvo S60 T5 este versiunea mijlocie a acestui model și vine cu un motor 2.0 turbo cu patru cilindri în linie. Cei care erau familiarizați cu vechile modele Volvo trebuie să facă o mică actualizare la oferta actuală, care a renunțat la motoarele cu cinci și cu șase cilindri. Mai precis, un Volvo modern va sosi cu un motor cu trei sau cu patru cilindri în linie, dezvoltat integral de compania suedeză.
Volvo S60 T5 țintește segmentul bine definit al berlinelor premium de clasă medie, unde se luptă BMW Seria 3, Audi A4 și Mercedes-Benz Clasa C. Nu lipsesc din ecuație nici modele precum Jaguar XE, Alfa Romeo Giulia și Lexus IS, dar cele trei din urmă sunt departe de producătorii germani în materie de volume.
Ca întotdeauna, Volvo are o poziție bine stabilită pe piață, iar constructorul suedez încearcă de ceva vreme să își mărească baza de clienți. În acest scop, suedezii au aplicat un design mai agresiv de la o generație la alta, iar modelele sale sunt din ce în ce mai sportive, fără a-și pierde din flerul suedez care le caracterizează.
Exact pe această identitate mizează și S60, fie el în versiune T5 sau în altă variantă. Practic, este o berlină premium de clasă medie gândită pentru consumatorii care își permit chiar și un model de clasă medie superioară, fie el german sau nu, dar care doresc o experiență diferită. Iar aici totul pleacă din showroom, unde Volvo a făcut schimbări majore în ceea ce privește felul în care abordează clienții care vin să cumpere o mașină sau să o serviseze. Fiecare client are un tehnician dedicat, care se va ocupa de el de fiecare dată când va sosi la service.
Compania suedeză experimentează pe piețele din Vest cu achiziția unei mașini sub formă de abonament, iar serviciul implică o taxă lunară în baza căreia primești un vehicul așa cum l-ai cerut și poți să optezi pentru închirierea unui alt vehicul, de exemplu un SUV, în cazul în care dorești să faci o călătorie care poate să includă și drumuri accidentate. Acest model va ajunge la un moment dat și la noi, dar să ne concentrăm întâi pe subiectul acestui material, adică Volvo S60 T5 cu pachetul R-Design.
Cum merge Volvo S60 T5 R-Design?
Ei bine, avem de a face cu cel mai sportiv model Volvo care nu poartă sigla Polestar. Direcția este potrivit de fermă și îți asigură un nivel adecvat de feedback, fără a fi prea rigidă, în timp ce suspensia este neașteptat de confortabilă în timp ce oferă o ținută de drum care îți dă încredere. Chiar și cu jantele de 20 de inchi din dotarea acestui model, nivelul de confort este corect pentru clasa din care face parte S60 T5. Dacă ar fi fost mașina noastră, noi am fi ales jante ceva mai mici, din motive de confort pe termen lung pe drumurile românești.
Motorizarea are o personalitate dublă, fiind gata să fie confortabilă și silențioasă într-o clipă, iar apoi să fie nervoasă la rotirea unui comutator. Cutia de viteze automată cu opt trepte este una convențională, dar asta nu îl împiedică pe S60 să fie iute atunci când îi ceri asta. Are nevoie doar de 6.5 secunde pentru a sprinta de la 0 la 100 km/h și poate accelera până la 240 km/h. Consumul mixt declarat este de 6.6 litri la sută. De notat faptul că S60 este mai ceva mai greu decât competitorii săi, dar acest lucru s-ar simți doar la un comparativ pe circuit unde ne-am uitat la sutimi, nu și în viața reală. Pentru curioși, aflați că volumul rezervorului de carburant este de 60 de litri, deci nu va trebui să faci plinul prea des, câtă vreme nu apeși cu sete accelerația până la fund cu fiecare ocazie.
Sistemul de frânare este bine proporționat cu gabaritul mașinii, iar comportamentul lui S60 T5 pe viraje te răsplătește cu zâmbete dacă ai loc să te desfășori. Altfel, te vei bucura de o rulare confortabilă și fără prea multe sunete nedorite. Volvo a făcut o treabă bună pe partea de antifonare și de eliminare a vibrațiilor. Nu simți când se activeză sistemul Stop-Start, iar plecarea de pe loc este lină atunci când nu agresezi pedala de accelerație.
Cum e viața la bordul lui Volvo S60 T5?
Acest capitol este unul dintre punctele forte ale modelului suedez. Știam deja că este diferit în abordare față de competitorii săi din Germania, iar asta se vede atât în formele abordate de designeri, cât și în materialele alese de managerii de proiect. Avem în față un interior confortabil și spațios, cu un design diferit de cel al competitorilor, dar fără a pierde în vreun fel din funcționalitate.
Volvo S60 T5 vine cu toate dotările pe care le-ai aștepta de la un model premium din această clasă, ba chiar și cu câteva elemente în plus. Spre exemplu, S60 are în standard pornirea de la distanță printr-o aplicație, ceea ce poate fi o dotare scumpă la rivalii săi. Aceasta are beneficiul de a-ți asigura o mașină caldă sau rece, în funcție de sezon, încă de dinainte să ajungi să o descui în parcare.
O altă surpriză plăcută este sistemul audio optional Bowers&Wilkins, care va bucura audiofilul din tine. Are mai multe setări de fabrică interesante, dar poți personaliza experiența dacă te pricepi și simți că nu este destul. Împreună cu antifonarea bună descrisă mai sus, vei putea să te izolezi în habitaclu și să te bucuri de muzică în timp ce umbli într-un trafic din ce în ce mai aglomerat.
Locurile sunt confortabile, iar ergonomia de la bord este bună. Sigur, vei avea nevoie de câteva clipe de adaptare, dar vei căuta comenzile sale odată ce vei urca la bordul altor vehicule. Adică totul este gândit bine, dar altfel față de cum ne-au obișnuit nemții.
Cât costă Volvo S60 T5 R-Design?
Prețul de pornire al unui Volvo S60 T5 R-Design este de 44.650 de euro cu TVA inclus în România. Varianta testată de noi, pe care o puteți admira în galeria foto, a avut un preț de listă de 56.000 de euro. Motivul din spatele acestei diferențe este o listă lungă de echipamente opționale. În funcție de preferințele personale, s-ar putea să găsiți o versiune de mijloc între cele două valori.
În viitor, Volvo S60 va primi și alte variante de motorizare, fiind oferite în prezent trei versiuni: T4, T5 și T8. Le vom testa și pe acelea de îndată ce vor fi disponibile în acest sens și în țara noastră. Îl puteți vedea și comanda de la oricare dealer Volvo din România.