ELEVAT, EXCLUSIVIST ȘI DE ACUM ȘI ELECTRIC

Noul Genesis Electrified GV70 combină aptitudini speciale ce fac față traficului de zi cu zi cu luxul și superioritatea celor 490 CP.

ESTE O CUPRA? NU, ESTE UN BENTLEY. Două doamne discută în apropiere despre mașina pe care o fotografiem în afara drumului de țară. Dilema lor este provocată de hayonul deschis, care face ca literele inscripționate pe spatele mașinii să dispară la o înălțime amețitoare. Dilema lui Genesis: cele două nu sunt singurele persoane care nu sunt familiarizate cu nobila fiică a lui Hyundai. Dar o întâlnire cu ea este acum și mai valoroasă. Cu scopul de a avea întreaga gamă de modele electrificată până în 2025, coreenii și-au propus să înceapă cu ce au mai bun. După GV60 și G80, SUV-ul GV70 primește acum și o variantă complet electrică.

 

Genesis GV70

Dar de la exterior nu îți prea dai seama că este un electromobil. Jantele de 19 sau 20 de inchi sunt ușor aerodinamice, grila frontală este închisă și acum adăpostește mufa de încărcare. Lipsesc evacuarea și clapeta rezervorului. De fapt, la Genesis, coreenii au depus eforturi ca să producă două panouri laterale diferite. Respectul pentru calitate a impus acest lucru.

Pe fiecare axă este instalat un motor electric cu excitare permanentă, care oferă până la 245 CP. Puterea totală absolută este de 490 CP. Dacă dorești să dispui de întreaga putere, nu trebuie decât să apeși pe butonul „Boost' situat pe volan. Atunci indicatoarele bordului se colorează într-un roșu furios, părțile laterale ale scaunelor din față cuprind șoferul și pasagerul ca într-un clește, iar Genesis pleacă de pe loc ca și cum ar fi fost mușcat de o tarantulă. Cu 700 Nm, toate cele patru roți se învârt în zadar căutând aderența pe carosabilul umed. Ca șofer, ai nevoie de o mână fermă pentru a menține racheta de 2,3 tone pe traiectoria optimă. Viteza maximă este limitată la 235 km/h. Nu este rău pentru o mașină electrică.

Genesis GV70

Care este însă autonomia bateriei de 77,4 kWh în aceste condiții, asta este o cu totul altă poveste. La o deplasare normală, autonomia ar trebui să fie de circa 455 de kilometri. Sistemul de încărcare multiplă permite încărcarea cu 400 sau 800 de volți. La un încărcător DC de 350 kW, bateria poate fi umplută de la 10 la 80 la sută în 18 minute. Dacă o luați mai ușor după aceea, veți experimenta cealaltă fațetă a lui GV70: deplasarea într-o liniște perfectă. Chiar nu vrei să te mai scoli de pe scaunele groase din piele nappa (extra), căci totul arată a fi făcut cu multă dragoste.

Dar toate acestea au venit cu un preț. Noul Genesis Electrified GV70 costă 67 300 de euro în singura linie de echipare, Sport. La urma urmei, în plus față de garanția de cinci ani, întreținerea, incluzând și serviciul de preluare, este, de asemenea, gratuită pentru aceeași perioadă.

Este suficient pentru a face ca Genesis să fie mai bine cunoscut pe stradă? Răbdare. Oricine comandă acum un GV70 îl va primi oricum în șase luni.

 

Genesis GV70

 

PRIMA CĂLĂTORIE, PRIMA IMPRESIE

0 kilometri
Manoperă deosebită, curată și elegant construită. Genesis te îmbie să vrei să îl conduci.

12 kilometri
Butonul „Boost' l-am testat pe autostradă. O experiență de neuitat!

120 kilometri
Indicatorul de autonomie ne indică încă 250 de kilometri, în pofida unui ritm susținut.

 

VERDICT
Genesis Electrified GV70 oferă mult lux și atenție la detalii, echipamente grozave și un pachet complet fără griji. Puterea surprinde. Prețul este mare, dar corect pentru ceea ce se oferă.

Adaugă un comentariu