Am testat în România noul Ford Kuga mHEV și am constatat că dieselul are un viitor interesant și în varianta mild-hybrid pe un SUV.
Suntem cu toții diferiți. Din fericire. Un slogan generic, dar care se aplică fără probleme și în cazul alegerilor în materie de automobile. Norocul nostru e că avem de unde să alegem în materie de automobile noi. Spre exemplu, poți cumpăra din această vară un SUV compact cu motor diesel, transmisie manuală și sistem mild-hybrid. Ideea de diesel hibrid nu este nouă în industria auto, dar Ford a executat-o aici cu măiestrie.
Sistemul mild-hybrid al lui Kuga reușește să acopere momentele în care motorul diesel are nevoie de puțin ajutor, ceea ce îl face să ruleze economic și silențios. La cel de-al doilea aspect, sistemul hibrid nu este implicat atât de puternic, dar ajută la o pornire rapidă și la reprize. Te ajută și timoneria scurtă și precisă, așa cum am descoperit după 1.100 de kilometri prin România. Am avut un consum de 5,3 litri la sută pentru întreaga călătorie și nu am făcut eforturi deosebite pentru un consum redus. Ceea ce e o veste foarte bună.
Nu e la fel de fericit faptul că nu poți avea și o transmisie automată cu această motorizare, iar tracțiunea integrală nu este nici ea oferită alături de acest mild-hybrid. Păcat.
Altfel, dacă îți place să schimbi singur viteza și vrei un diesel economic, Ford a reușit să asigure acest lucru și oferă în plus o rulare confortabilă la drum datorită unor jante de 17 inchi îmbrăcate cu anvelope cu un balon generos.
Direcția este potrivit de fermă și se simte o calibrare orientată pentru o rulare confortabilă și relaxată. Va face față și unei rulări mai sportive, dar dacă împingi prea mult, vei simți că ai, totuși, doar tracțiune față. Platforma tehnică este C2, comună cu cea de-a patra generație Focus. Echiparea Titanium aduce tot ce îți poți dori de la un model din această clasă în 2020 și mai departe. Iar dacă nu îți plac ceasurile de bord complet digitale, dar vrei conectivitate, această Kuga vă îndeplinește dorințele.
Spațiul de la bord este bun și confortul de asemenea. Materialele pe care le atingi cel mai des sunt moi și au finisaje corecte. Iarna veți saluta volanul, scaunele și parbrizul încălzite, așa cum am fi făcut și noi dacă nu făceam acest test în sezonul cald.
Pasagerii se vor putea bucura de o trapă panoramică generoasă, precum și de sistemul audio B&O oferit opțional. Șoferul se va putea bucura de o rulare similară cu cea a unui hatchback compact cu o gardă la sol mai mare, precum și de o economie de carburant consistentă dacă nu abuzezi de pedala de accelerație. Nu va fi cea mai iute mașină la plecarea de la semafor, dar cine mai merge 1.000 de kilometri cu un plin? Exact!
Așadar, familiștii au din nou un potențial partener de cursă lungă în față în showroom-urile Ford, iar sistemul mild-hybrid este atât de ușor de folosit încât nu trebuie să faci nimic special ca să obții un consum redus de carburant. Ceea ce își doresc majoritatea șoferilor obișnuiți.
Bancheta din spate este glisabilă față-spate și spătarul este reglabil, deci vei avea loc pentru trei adulți fără griji sau bătăi de cap.
Prețul de listă de aproape 30.000 de euro nu ar trebui să vă sperie prea tare, deoarece la dealer veți primi o cotație mai avantajoasă.
Prima impresie
Am reușit să ne apropiem de consumul mixt WLTP fără mari eforturi. Am fi dorit să avem posibilitatea asta și cu o transmisie automată în compania variantei mHEV, poate și cu 4×4.
Date tehnice
Motor L4 turbodiesel, transversal față + electric – Cilindree 1995 cmc – Putere 150 CP la 3.500 rpm (16 CP electric) – Cuplu maxim 370 Nm între 2000 și 2500 rpm (50 Nm electric) – Transmisie tracțiune față/cutie manuală cu șase trepte – L/l/h 4614/1883/1661 mm – Masă proprie 1.680 kg – Portbagaj 475-645–1.534 l – 0–100 km/h 9,6 s – Viteză maximă 194 km/h – Consum 5,0 l/100 km (WLTP) – Emisii CO2 132 g/km (WLTP) – Preț de la 29.350 de euro cu TVA inclusă (Titanium, preț de listă fără a include oferte sau promoții).
Verdict
Iată că poți avea un hibrid diesel fără complicații și bătăi de cap. Și fără automată, dacă nu îți place acest tip de transmisie. Ceea ce înseamnă un consum redus pentru cei care sunt mai „old school', dar nu doar pentru ei. Deloc rău, Ford.