Ambianța premium poate fi trăită și la bordul unui SUV compact. Cum? Ne arată Mazda CX-30 cu propulsorul Skyactiv-X.
Diesel, benzină, electric, hibrid? Aparent, Mazda CX-30 le are pe toate. Sub capota modelelor cu sigla Skyactiv-X identificăm un propulsor revoluționar, care utilizează benzină, dar funcționează și prin compresie, asemenea unui motor diesel.
De asemenea, inginerii au implementat un sistem mild-hybrid care funcționează la 48 de volți, ce are rolul de a oferi un consum mai scăzut și cicluri de pornire-oprire care se desfășoară „pe nesimțite'. Și unde găsim partea de mașină electrică? La viteze de oraș, unde pasagerii mașinii m-au întrebat de mai multe ori dacă îi plimb cu o mașină electrică. Chiar nu este departe, fiind extrem de silențioasă.
Propulsorul Skyactiv-X livrează performanțele promise pe hârtie, dar nu oferă atât de mult „zoom-zoom'. Sună și se simte asemenea unui aspirat pe benzină. Puterea maximă este atinsă la 6000 rpm, iar cuplul maxim, la 3000 rpm.
În schimb, rafinamentul se află la cote ridicate, fiind asigurat de liniaritatea oferită pe întreaga plajă de turații. La interior, ambianța premium este asigurată de materialele excelente, care se ridică cu mult peste ceea ce putem întâlni la rivalii din segment. Pachetul de dotări impresionează chiar și în echiparea de bază, unde întâlnim un head-up display, faruri cu tehnologie LED și unitate media cu navigație și suport Android Auto și Apple CarPlay.
Prima impresie
Deși performanțele lui Skyactiv-X sunt, în general, suficiente, ne-am fi dorit mai multă emoție. Consumul nu a reușit să ne impresioneze în mediul urban.
Date tehnice
Motor L4 – Cilindree 1998 cmc – Putere max. 180 CP la 6000 rpm – Cuplu max. 224 Nm la 3000 rpm – Transmisie tracțiune integrală/cutie de viteze automată cu 6 tr. – L/l/h 4395/1795/1540 mm – Masă proprie 1.471 kg – Portbagaj 430-1.406 l – 0–100 km/h 9,2 s – Viteză max. 204 km/h – Consum mixt 5,6 l/100 km – Emisii CO2 128 g/km – Preț de la 31.090 de euro cu TVA inclusă
Verdict
Puține autoturisme, indiferent de prețul cerut, se ridică la nivelul de rafinament impus de Mazda CX-30, însă propulsorul Skyactiv-X nu reușește să ne atingă așteptările. Consumul mediu crescut nu justifică achiziția celei mai scumpe echipări.