Mercedes-Benz GLB 250 4Matic: Nu-mi spune „baby G“

Fratele lui GLA este disponibil și într-o versiune cu șapte locuri, dar noi am testat una cu cinci locuri. Cum este GLB?

Mercedes a schimbat numele unor modele din gamă cu câțiva ani în urmă, iar asta le-a permis să dezvolte produse noi și diferite. Cum este GLB. Fără nicio legătură cu GL sau cu G, ai putea spune că este vărul SUV al Clasei B. Pentru că a preluat platforma Clasei A și atmosfera de la bord a unui pseudo-monovolum.

Are cinci locuri varianta testată de noi, ceea ce înseamnă spațiu din plin și confort suficient la drum dacă nu exagerezi la configurare cu jante prea mari. Ne-am fi dorit o antifonare mai insistentă, dar altfel avem o mașină spațioasă cu ambianță premium, așa cum te aștepți de la un Mercedes-Benz, de altfel.

Tehnologia este la nivelul așteptat de la o mașină premium din 2020, iar motorizarea este o alegere diferită de ceea ce își doresc de obicei clienții de SUV-uri, pentru că este un motor 2.0 turbo alimentat cu benzină. Are o cutie de viteze automată cu opt trepte și asta îl ajută să obțină un consum decent pentru nivelul de putere asigurat în raport cu gabaritul său.

Forma parbrizului și partea frontală cu design aproape vertical nu îl ajută prea mult la consum în regim extraurban, dar vei reuși să obții în viața reală un consum mixt de nouă litri la sută, ceea ce e decent pentru această variantă de motorizare. Cu un picior drept care apasă lin pe accelerație, am reușit să  avem un consum de șapte litri la sută, dar probabil că nu te vei uita atât de atent la asta dacă îți permiți cu adevărat un asemenea model.

Odată ajuns la bord, vei avea un set de scaune confortabile în față și toate comenzile la îndemână. Te obișnuiești rapid cu interfața, chiar dacă nu ai mai mers cu un Mercedes de fabricație recentă până la GLB.

Suspensia este reglată pentru confort, dar face față virajelor abordate cu ceva mai multă viteză, fiind ajutată și de sistemul 4Matic din dotare. Are și un mod de rulare Off-Road, dar probabil că nu veți folosi mașina aceasta pentru asemenea activități.

Unghiul de atac și cel de degajare ne spun că nu este cazul de off-road, iar anvelopele de stradă ne confirmă asta. Nu este o Clasa G în miniatură și suntem în regulă cu asta. Este o mașină de familie adecvată în 2020 și mai departe, iar dacă o privești așa, vei ști că ai o alternativă cu personalitate la un monovolum, precum și la alte modele spațioase la bord.

 

Prima impresie

Un model interesant pentru marcă și nu numai. Oferit și în variantă cu șapte locuri, GLB are spațiu din belșug în varianta cu cinci locuri. O alternativă reală la Tiguan Allspace și nu doar atât.

 

Date tehnice

Motor L4 benzină turbo, transversal în față – Cilindree 1991 cmc – Putere max. 224 CP/5800 rpm – Cuplu max. 350 Nm între 1.800 și 4.000 rpm – Transmisie tracțiune integrală/transmisie automată cu două ambreiaje și 8 trepte – L/l/h 4634/1834/1659 mm – Masă proprie 1.670 kg – Portbagaj 570-1.805 l – 0–100 km/h 6,9 s – Viteză maximă 236 km/h – Consum 7,9 l/100 km (WLTP) – Emisii CO2 178 g/km (WLTP) – Preț de la 41.084 euro cu TVA inclusă; 60.221 de euro model testat.

 

Verdict

O alegere excentrică la prima vedere, dar poate fi motivată de un familist cu dorințe premium și nevoie de spațiu la bord. Motorizarea poate să țină cu casa, dar trebuie să fii atent cu piciorul drept. Materiale de calitate, dar nu ne așteptam la altceva de la marcă.

Adaugă un comentariu