Puține lucruri îți pot face vara mai frumoasă decât o decapotabilă. Am testat un Mini Cabrio Cooper S ca să vedem câtă bucurie ne aduce. Răspunsul e pozitiv!
Ocazional, testăm câte o mașină care aprinde ceva în noi. E acel lucru care ne face să conducem și să mai conducem, de ajungem să ne petrecem ore peste ore la volan și să nu ne mai săturăm. Poate în acest caz a fost și un dram de dor în cazul meu, căci acest Mini Cabrio Cooper S mi-a amintit de momentele trăite de mine pe vremea când am condus generația precedentă a acestui model. Dar nu e doar atât, deoarece această mașină poate fi plăcută și de cei care-s la primul contact cu ea. Și pe bună dreptate! Pentru că reușește să fie fun.
Și nu oricum, ci pentru că are o direcție bine calibrată, scurtă și precisă, o suspensie destul de fermă, dar potrivit de confortabilă pentru drumuri mai lungi – dacă nu alegi jante prea mari, desigur, precum și un motor cu mai mulți cai-putere decât are nevoie un om obișnuit.
Ceea ce înseamnă că acest Mini trage exemplar și te trezești că gonești cu o viteză mai mare decât era permisă pe acel sector de drum. Este ca o mică fabrică de distracție. Iar partea cea mai bună este că acest model poate fi distractiv și la viteze legale. Iar asta se aplică, până la un punct, și dacă nu ar fi avut atât de multă putere. Pentru că șasiul va fi în continuare rigid, plafonul se decapotează la fel, iar direcția va fi în continuare scurtă și plăcută. Dar dacă ai bani să o cumperi în varianta aceasta, fă-ți de cap! Și există și alte surprize aici.
Plăcute, din fericire! În compania transmisiei automate cu opt trepte, acest model poate fi neașteptat de economic. Am reușit un consum de 6,4 litri la sută pe un traseu de 1.100 de kilometri. Secretul nostru? Apăsarea fină a pedalei de accelerație și atingerea cât mai rapidă a celei mai înalte trepte de viteză posibile pentru viteza cu care rulăm. Iar asta nu ne-a luat nimic din plăcerea virajelor și cu siguranță nu a știrbit din bucuria unei decapotabile.
Locurile din față sunt cele mai plăcute, în timp ce o invitație pe cele din spate ar fi valabilă doar pentru cei care nu sunt corpolenți și care nu merg pe distanțe lungi. Ergonomia este bună și materialele sunt la nivelul de calitate pe care îl așteptam în raport cu prețul acestei mașini. Dar nu e totul roz aici.
Pentru că Mini Cabrio, indiferent de varianta de motorizare, are un portbagaj destul de mic. Suficient pentru nevoile unui cuplu care pleacă într-o călătorie scurtă, de câteva zile, dar nu mai mult de atât.
În situația ipotetică în care ai avea pasageri și pe locurile din spate, nu vei avea loc de mai mult de un rucsac pentru fiecare ocupant. Și acela ar fi umplut cu minimul necesar. Dar e cumva normal pentru gabaritul mașinii. Știți pe cineva care zâmbește când privește portbagajul? Poate că nu e pentru el mașina aceasta.
Prima impresie
Mini are o rețetă proprie în materie de distracție decapotabilă și nu doar atât. Iar această mașină respectă rețeta. Are putere din plin, se manevrează exact cum ți-ai dori și mai este și decapotabilă. Dar costă.
Date tehnice
Motor L4, benzină turbo, transversal față – Cilindree 1998 cmc – Putere 192 CP între 5000 și 6000 rpm – Cuplu maxim 280 Nm între 1350 și 4600 rpm – Transmisie tracțiune față/cutie automată cu opt trepte – L/l/h 3850/1727/1415 mm – Masă proprie 1.385 kg – Volum portbagaj 160–215 l – Volum rezervor 44 l – 0–100 km/h 7,1 s – Viteză maximă 230 km/h – Consum mixt 6,5 l/100 km (WLTP) – Emisii CO2 148 g/km – Preț de la 30.464 de euro cu TVA inclusă; 41.383 euro model testat.
Verdict
O mașină numai bună de distracție pe care o poți folosi zilnic și chiar și la călătorii mai lungi. Viața devine mai complicată dacă ai mai mult de un pasager frecvent sau dacă ești prea generos cu bagajele pe care ți le faci. Altfel, prețul e pe măsura distracției. Nu am schimba nimic.