… și una de vis? Oferta de familie sub numele de Opel Combo Life are un diesel puternic și economic alături de o transmisie automată modernă. E suficient?
Poți să iei un Opel Combo de la doar 15.870 de euro. Dar atunci vei avea echiparea și motorul de bază în gamă, deci nu va fi o mașină de vis. Cu o echipare mai înaltă, mai mulți cai sub capotă și cu noua cutie automată cu opt trepte, deja vorbim de altceva. Sigur, crește și prețul, și ajunge să coste destul de mult pentru un vehicul utilitar.
Mașina care face subiectul acestui test este echipată cu un motor diesel cu patru cilindri, de 1,5 litri, cuplat unei transmisii automate cu opt trepte. Pe deasupra, avem de-a face cu echiparea Innovation. Adică o unitate multimedia modernă, climatizare automată și mai multe dotări așteptate de la o mașină de familie modernă și chiar și de la o utilitară. Este inclusă și cea de-a doua portieră glisantă, precum și o banchetă cu locuri individuale, fracționabilă 40:20:40. Cea din urmă îl face pe Combo să fie deosebit de versatil. Ne-a plăcut ușurința cu care pliezi scaunele din spate și spațiul rezultat în urma schimbării. Nu totul de la bord este fantastic, deoarece scaunele din față au un suport lateral modest, iar asta poate fi obositor la o călătorie lungă. Vestea bună este că în Combo ai loc pentru șofer și patru pasageri adulți, iar asta fără a afecta portbagajul masiv, de 2,70 metri lungime și cu 2.126 de litri dacă ai plia bancheta. Doar Ducato oferă mai mult, iar el este un vehicul utilitar toată ziua.
Dacă tot am deschis subiectul, acest Opel seamănă cu o utilitară la condus. Dar vestea bună este că are o suspensie care lucrează mai fin și mai bine decât la o utilitară, cel puțin în cazul unor denivelări mari. La cele mici, vei simți că ai trecut peste ele. Caroseria se înclină și ea în virajele abordate cu prea mult aplomb, dar nu e nicio surpriză asta, nu cumperi un Ferrari, deși e roșu! Tot la acest capitol, am remarcat un nivel al zgomotului ceva mai ridicat, atât de la vânt, cât și din partea motorului. Asta vine de la influența de vehicul utilitar, în special comportamentul suspensiei și antifonarea. Dar nu este așa de rău.
Mai ales pentru că motorul diesel de 1,5 litri dezvoltă un cuplu remarcabil de 300 Nm. Cutia automată se descurcă de minune cu aceste resurse, dar sistemul start-stop repornește motorul într-un mod perceptibil. De acolo, ai destul de multă liniște sub capotă, exceptând cazul în care calci accelerația cu putere și atingi o viteză de autostradă. Nu vei fi cel mai rapid de la semafor, dar cele opt trepte din dotare te vor răsplăti altfel: vei avea un consum mic de carburant. Colegii germani se plâng că nu poți să treci de 180 km/h. Pentru noi, e de ajuns!
Dar nu contează așa de mult viteza maximă în acest segment, câtă vreme ai un demaraj mai mult decât rezonabil și o cutie de viteze care schimbă treptele într-un mod elegant. Aceasta din urmă îl face pe Combo un model plăcut în oraș și nu numai. Reprizele sunt corecte în contextul celor 130 de cai-putere și 300 Nm din dotare, chiar și cu pierderile specifice unei transmisii automate. Aceasta este de ultimă generație și poți remarca o optimizare evidentă pentru maximum de confort și un consum de carburant cât mai bun.
În limita configurației caroseriei, una apropiată de segmentul utilitar, Combo are un consum de carburant mai mult decât rezonabil cu acest motor și cu această transmisie.
Are 1,6 tone și o formă care nu îi dă vreun avantaj aerodinamic, dar totuși s-a mulțumit cu un consum mixt de 6,0 litri la sută pe parcursul celor 800 km pe care i-am petrecut împreună. Mai mult decât atât, mașina estima că ar mai fi mers încă 160 de kilometri cu motorina rămasă în rezervor, poate chiar mai mult dacă am fi abordat un stil de conducere economic. Mașina tinde să subvireze dacă o împingi prea tare pe viraje, dar asta nu este vreo surpriză pentru nimeni.
Când vine vorba să te oprești, sistemul de frânare este adecvat, cu 35 de metri de la 100 km/h. Chiar și cei mai „visători' dintre șoferi, care nu sunt 100% atenți la drum în fiecare clipă, ar avea o șansă bună să se oprească la timp. Iar pentru asta, Combo este o mașină de vis.
Date tehnice
Motor L4, turbo, diesel – Cilindree 1499 cmc – Putere maximă 130 CP la 3750 rpm – Cuplu maxim 300 Nm la 1750 rpm – Transmisie tracțiune față, automată cu opt trepte – L/l/h 4403/1848/1841 mm – Portbagaj 597-2.126 l – 0–100 km/h 11,6 s – Viteză maximă 184 km/h – Consum 5,6 l/100 km – Emisii CO2 146 g/km – Preț de la 18.950 de euro
Verdict
Opel Combo Life cu transmisie automată face puntea dintre vehicule utilitare și autoturisme plăcută prin cutia de viteze și tehnologia de la bord. Nu este cel mai rafinat automobil de pe piață, dar poate fi eroul pe patru roți al fiecărei zi din viața unui familist și nu numai.