Piaggio Porter NP6: Micul gigant

Ne aflăm deja la a doua întâlnire cu Piaggio Porter NP6. De această dată am testat vârful de gamă în versiune box, împrumutat de la prietenii de la AIC Trucks. 

Începutul verii anunță în fiecare an o nouă ediție Trenchless România. Evenimentul, aflat deja la a opta sa iterație, are rolul de marca importanța tehnicilor de săpare fără șanțuri, precum și de a demonstra eficiența economică, totodată protejând mediul înconjurător. Și de această dată, au fost invitați cei mai importanți jucători din acest domeniu, unde progresele lor i-au lăsat impresionați chiar și pe cei mai puțin tehnici din sală.

Însă, în spatele acestui eveniment se află multă pregătire. De aici intră în scenă micul, dar voinicul Piaggio Porter NP6. Mulțumită prietenilor de la AIC Trucks, am primit în teste un exemplar tip furgon, cu ampatament maxim și osie dublă.

Trenchless România este un eveniment cu sute de invitați, așa că am avut „câteva' materiale promoționale de cărat pentru această ocazie. Totuși, capacitatea de încărcare de 1,2 tone și volumul de aproape 10 metri cubi ne-au asigurat că avem loc suficient. Atât de mult, încât, probabil, pe lângă toate lucrurile noastre ar mai fi încăput și majoritatea meselor și scaunelor din sala mare de conferințe a Hotelului Caro.

Avantajul suprem al acestui vehicul comercial este dat de dimensiunile reduse, gabaritul fiind șlefuit inițial pentru a funcționa fără bătăi de cap pe străduțele înguste ale orașelor din Italia. În esență, fie că vorbim despre versiunea cu osie dublă sau simplă, amprenta la sol a vehiculului este aproape egală cu cea a unui autoturism. Fapt esențial, deoarece ajută enorm pentru transporturile de tip last mile, unde vehicule comerciale ușoare de dimensiuni standard nu au cum să ajungă.

În spatele siglei Piaggio se află un vehicul eficient, al cărui motor este amplasat central, asemenea supercarurilor. Propulsorul cu patru cilindri funcționează atât cu benzină, cât și cu GPL, iar aici, având în față vârful de gamă, discutăm despre existența unui rezervor cu gaz petrolier lichefiat de 55 de litri. Suficient pentru a bifa toate îndatoririle pe care le-ar avea NP6 de realizat într-o zi. Consumul mediu înregistrat de noi se află undeva la 12 litri GPL/100 km. Având în vedere prețul acestui carburant, economia obținută în acest fel este substanțială.

Deschidem portiera și suntem întâmpinați de un interior simplu, dar funcțional și bine studiat din punct de vedere ergonomic. Scaunele amplasate deasupra motorului ridică privirea șoferului, rezultând o vizibilitate de ansamblu asupra traficului. Din păcate, cel puțin pe timp de vară, efectul pozitiv al aerului condiționat este contracarat de căldura degajată în habitaclu de către propulsor prin podeaua mașinii. Totuși, acest fenomen a putut fi observat doar la orele prânzului, când acul din termometre trecea de 35 de grade.

Față de versiunea cu osie simplă și platou basculabil pe care am testat-o în 2021, modelul cu osie dublă este mai puțin fâșneț, însă tot se descurcă suficient de bine la demarajele scurte. La viteză, situația este diferită, deoarece cabina va fi inundată de zgomotul motorului.

Dacă ți-am atras atenția ție și afacerii tale, va trebui să știi că un Porter NP6 echipat ca în imagini te va costa 31.661 de euro, iar prețul nu include TVA.

 

Prima impresie

Manevrabilitatea excelentă a micului gigant îi iartă lipsa de rafinament. Totuși, discutăm despre un vehicul comercial.

 

Date tehnice

Motor L4, benzină + GPL – Cilindree 1498 cmc – Putere max. 105 CP la 6000 rpm – Cuplu max. 136 Nm la 4500 rpm – Transmisie tracțiune spate/cutie manuală cu 5 tr. – L/l/h 5515/1714/1840 mm (șasiu) – Dimensiuni box 3500/1720/1700 mm – Ampatament 3250 mm – Capacitate încărcare 9,8 m3/1,2 tone Viteză max. 120 km/h – Consum 12 l/100 km (GPL) – Preț exemplar testat 31.661 de euro

 

Verdict

Pentru sarcinile de transport urban, Piaggio Porter NP6 nu are rival. Se conduce fără stres pe străduțele înguste, iar cheltuielile cu întreținerea scad dramatic mulțumită sistemului de alimentare bi-fuel.

Adaugă un comentariu