Motiv de sărbătoare: Porsche 718 Spyder nu are patru, ci șase cilindri. Suficient pentru a „stoarce’ 420 CP dintr-o cilindree de patru litri.
Bună de drift? Vremea tipică de la începutul lunii decembrie asigură o umiditate ridicată, perfectă pentru o sesiune pe circuit cu noul Porsche 718 Spyder. Pilotul de la Porsche își scoate șapca din dulap, cântă o melodie veselă în drum spre boxe și de acolo începe distracția.
Nu este nevoie de prea mult efort pentru a „azvârli fundul mașinii într-un mod provocator în viraje. Cine mai are nevoie de medicamente în condițiile date? Nimeni! Motorul cu șase cilindri pur și simplu ne seduce cu a sa cântare pe asfaltul umed.
Utilizare zilnică Operarea plafonului textil durează aproximativ 60 s
Acoperișul textil, care se întinde spre spate cu două aripioare, este de înaltă calitate și arată cochet, dar este enervant. Nu chiar tot timpul, dar la viteze de peste 200 km/h creează un zgomot pe care nici sistemul de sunet și nici discuția cu pasagerul nu-l vor atenua.
În aceste condiții, îl poți coborî liniștit. Și pentru că îndepărtarea acestuia este oarecum greoaie (trebuie să eliberezi rama electrică cu ajutorul unui buton, să deblochezi manual aripioarele din spate, apoi trebuie să-l pliezi sub capac), nu-ți mai vine să-l ridici.
Cu plafonul coborât, sunetul motorului poate fi auzit mult mai bine. Și merită din plin. Cei doi norocoși aflați pe scaunele full bucket (5.575 de euro) se află în fața unei unități boxer aspirate de top cu șase cilindri.
Ușoară Masă proprie 1.428 kg
În comparație cu versiunea „normală’ a lui Boxster, Spyder are cu un turbocompresor mai puțin, dar cu doi cilindri mai mult. Motorul cu cilindree de patru litri oferă 420 CP și transmite puterea punții din spate. Sunetele emise creează dependență după 4500 rpm. Spyder face tot ceea ce a promis, chiar și la viteze medii de peste 150 km/h.
Vitezometrul indică primul număr compus din trei cifre în 4,4 secunde, în timp ce drumul până la următoarea sută mai durează doar 9,3 secunde. Nici nu am respirat. Zgomotul de la 8.000 rpm este electrizant. Peisajul este întregit în mod superb cu ajutorul transmisiei manuale cu șase trepte.
Timoneria acesteia ar trebui să fie pusă pe un piedestal și studiată de generațiile următoare. De asemenea, direcția funcționează cu o atitudine aproape arogantă, atât de precisă este. Pare că degetele tale sunt conectate direct la roțile cu jante de 20 de inchi.
Visezi trasa ideală, accelerezi și țipi de bucurie. Fiecare viraj este parcurs tot mai rapid, în timp ce mașina pare că poate oferi mult mai mult. În ploaie veți avea de muncit doar dacă opriți sistemul ESP, în caz contrar puteți conduce relaxat pentru a nu strica weekendul romantic la munte.
Nu-I chiar rău consumul mediu de 11,5 l/100 km
Versiunea de top are un preț de pornire de 97.895 de euro, dar cel mai probabil, nu veți rămâne la doar cinci cifre. Oricum ar fi, distracția de pe circuitul cu asfalt umed ne va rămâne în memorie pentru mult timp.
Date tehnice
Motor B6, longitudinal, mijloc – Cilindree 3995 cmc – Putere maximă 420 CP la 7600 rpm – Cuplu maxim 420 Nm la 5000 rpm – Transmisie tracțiune spate/cutie manuală cu 6 trepte – L/l/h 4480/1801/1258 mm – Masă proprie 1.428 kg – Volum portbagaj 150+120 l – Consum în test 11,5 l/100 km – 0–100 km/h 4,4 s – 0-200 km/h 13,7 s – Viteză maximă 301 km/h – Preț de la 97.895 de euro cu TVA inclusă
Verdict
În cele din urmă, propulsorul cu șase cilindri a revenit pentru 718. Da, are un preț ridicat, dar merită fiecare eurocent. Spyder este unul dintre cele mai reușite modele Porsche din toate timpurile. Chiar și așa, celor care aleg o mașină pentru circuit le recomandăm versiunea GT4 cu aceeași tehnologie și cu plafon fix.