Am testat varianta entry level în gama Panamera. Se numește Panamera 4 și trece de 100.000 de euro în standard. Cum merge?
Știu, veți spune că acest model nu este entry level. Nu în gama Porsche, evident, ci în gama Panamera. El pune la dispoziție 330 de cai-putere și este mai economic decât predecesorul său. Iar exemplarul testat are un preț care îl aduce la nivelul de la care pleacă o Panamera GTS. Ceea ce ar ridica o dilemă interesantă: să dai aproape 150.000 de euro pentru 330 de cai-putere și o personalizare pe cinste sau să mergi cu puțin peste echiparea standard a variantei superioare și să te bucuri de 460 de cai-putere?
Răspunsul simplu ar fi că îți sunt suficienți și 330 de cai-putere, dar dacă tot cumperi un Porsche, de ce nu mergi mai departe cu mai multă putere? Se pare că acest raționament îl urmează și majoritatea clienților, care sunt atrași în principal de modelele mai puternice din gama Panamera.
Vestea bună este că și această variantă îți aduce zâmbetul pe buze atunci când calci accelerația și când ataci virajele. Iar toate acestea se întâmplă la standardele cu care ne-a obișnuit marca germană. Adică avem o suspensie foarte bine calibrată pentru o rulare în regim sportiv, care poate fi și confortabilă la nevoie, în timp ce direcția este suficient de ușor de manevrat la viteze reduse și tot are rezistența pe care o aștepți când ridici tempoul.
Panamera 4 stă bine în orice viraj o duci și o să te și scoată din acel viraj iute ca un glonț dacă nu ai impresia că poți să te pui cu legile fizicii. Cu cele din urmă nu a reușit nimeni să se pună și să iasă învingător din confruntare, dar un Panamera 4 îți dă impresia că se duce aproape de acel punct.
Pentru că acest model este gândit pentru călătorii lungi la viteze de autostradă, antifonarea este foarte bună. Aproape prea bună în unele momente, am putea spune. Tocmai de aceea ai la dispoziție un buton pentru a activa clapetele evacuării și o trapă pe care să o deschizi ca să auzi mai bine cum urlă V6-le de 2,9 litri de sub capotă.
Din fericire, îl auzi din când în când și în habitaclu, dar fără să te supere sau deranjeze în vreun fel. În comparație cu vechiul model, consola centrală a fost schimbată dramatic și a renunțat la multitudinea de butoane fizice. Acum, există mai multe comenzi haptice și un ecran tactil generos. Câtă vreme avem volan și pedale, e bine. Doar așa savurezi un Porsche!
Prima impresie
A renunțat la multe butoane, dar a rămas rapid și confortabil. Posibilitățile de personalizare pot duce prețul departe. Dacă ți-l permiți, nu contează.
Date tehnice
Motor V6, turbo, longitudinal – Cilindree 2995 cmc – Putere 330 CP între 5400 și 6400 rpm – Cuplu maxim 450 Nm între 1300 și 4900 rpm – Tracțiune integrală/automată cu opt trepte • L/l/h 5049/1937/1423 mm – Masă proprie 1.925 kg – Volum portbagaj 495-1.304 l – 0–100 km/h 5,5 s – Viteză maximă 262 km/h – Consum 10,4 l/100 km (WLTP) – Emisii CO2 194 g/km – Preț de la 103.337 euro cu TVA inclusă; 146.987 euro cu TVA inclusă pentru modelul testat
Verdict
Gama Panamera s-a mărit cu o nouă versiune de caroserie, dar nici stilul „clasic nu dezamăgește deloc. Porsche ne arată că știe bine ce face și că poți avea sportivitate și cu 330 CP în clasa asta.
Finanțare prin