Mai mare, mai arătos, mai confortabil și mai bine echipat – cu accentul pe sistemele de siguranță activă și asistare a conducerii – noul Hyundai Tucson preia ștafeta de la ix35 pentru a convinge toți mai mulți clienți că producătorul coreean chiar migrează către premium. Așa să fie?
Este greu de anticipat care va fi părerea utilizatorilor și dacă va renunța cineva vreodată la o mașină cu ștate vechi de plată în segmentul premium, însă un lucru e sigur: biroul european de design Hyundai a nimerit foarte bine designul lui Tucson. E drept că nu vine cu nimic revoluționar (ba chiar ar putea fi acuzat de plagiat la câteva capitole), însă noul SUV compact este de o frumusețe sinceră. Doar grila supradimensionată poate părea pentru unii prea bling-bling, însă dacă Hyundai tot bate toaca despre această migrație către premium, trebuia să facă o mașină impozantă, nu?
Și dimensiunile lui Tucson impun respect, acesta fiind cu 6,5 cm mai lung și cu 3 cm mai lat decât predecesorul său, ix35. De fapt, acest SUV compact a crescut atât de mult încât pare mult mai masiv decât un Santa Fe de-acum două generații. Iar creșterea în dimensiuni este resimțită din plin în interior, unde ampatamentul mai lung cu 3 cm se traduce printr-un spațiu suplimentar pentru pasagerii de pe banchetă, iar portbagajul măsoară 513 litri – mult mai mare decât ceea ce oferă Ford Kuga (456 l) sau Nissan Qashqai (439 l).
Deși s-au făcut eforturi însemnate pentru ca interiorul lui Tucson să arate premium (asta e direcția, da?), există câteva zone acoperite cu materiale care nu fac cinste acestei titulaturi în normele anului 2015. În schimb, totul pare foarte solid și bine asamblat, iar vizual totul arată armonios și dispus ergonomic. Pe consola centrală se găsește un sistem de infotainment cu display tactil de 8 inchi – care are o interfață intuitivă, însă grafica putea fi mai rafinată – iar instrumentarul de bord are un layout curat, cu două cadrane, despărțite de un ecran color multifuncțional. Sistemul de infotainment are un răspuns îmbunătățit comparativ cu generația anterioară oferită pe ix35 și vine cu un abonament gratuit pe șapte ani la serviciile TomTom LIVE, ce includ informații despre trafic, puncte de interes, radare fixe și starea vremii.
Este foarte impresionant nivelul de echipare la care poate ajunge un Tucson. Pe lângă opționalele de confort, precum tapițeria de piele, scaunele cu reglaj electric, încălzite și ventilate, ba chiar și volan sau banchetă încălzite, noul SUV Hyundai dispune de sisteme avansate de asistență a conducerii precum frânare autonomă de urgență cu funcție de detectare a pietonilor, avertizare la părăsirea benzii de rulare cu intervenție automată asupra direcţiei, monitorizare a unghiului mort, monitorizare a traficului din spate la ieșirile din parcări fără vizibilitate (cross-trafic detection) etc.
Însă toate aceste echipamente ar fi fost de prisos dacă noul Tucson nu ar fi oferit o experiență de conducere consistentă, pe placul europenilor. Încă din primii kilometri parcurși la volanul lui Tucson se simte că Hyundai a făcut progrese în ceea ce privește sistemul de direcție, care are un feeling mai natural decât la vechiul ix35. Și chiar dacă este cam săracă în feedback, oferă încredere în viraje, are o asistare inspirată și un răspuns agil la viteze mici.
Trenul de rulare are un reglaj cam ferm, în special în versiunile echipate cu jante mari, de 18 inchi, transmițând șocuri în habitaclu la trecerea peste denivelări scurte. Gama de motorizări cuprinde cinci unități cu puteri cuprinse între 115 și 185 CP, dintre care două sunt pe benzină și trei diesel. Baza este reprezentată de un motor pe benzină de 1,6 litri capabil de 132 CP și de un diesel care livrează 115 CP, ambele cuplate la cutii de viteze manuale cu șase trepte ce antrenează doar puntea față. Noul motor pe benzină 1.6 T-GDI dezvoltă 177 CP, și poate fi cuplat opțional la o transmisie cu ambreiaj dublu și șapte rapoarte, care impresionează plăcut prin funcționare, fiind rapidă în reacții și lină la schimbările de trepte. Cel mai mare motor din gamă este un diesel de 2,0 litri, disponibil în două trepte de putere, de 136 și 184 CP, pentru care este disponibilă opțional cu transmisie automată clasică, cu convertizor de cuplu și șase trepte. Cea mai puternică versiune este cuplată exclusiv la un sistem de tracțiune integrală permanentă și promite să atingă 100 km/h în 9,5 secunde, având un consum mediu de 6,5 l/100 km.
Per total, noul Hyundai Tucson oferă un pachet tentant, însă este suficient de bun pentru a zdruncina supremația lui Nissan Qashqai? Pentru a avea un răspuns la această întrebare trebuie să așteptăm până la dezvăluirea prețurilor pentru România, pentru că dacă ar rămâne la valori similare cu cele ale predecesorului său, are toate șansele să evolueze într-un succes comercial remarcabil!
Citește revista Auto Bild nr. 15, care va fi disponibilă în centrele de difuzare a presei din 23 iulie, pentru a afla cum s-a descurcat noul Hyundai Tucson la primele teste internaționale.