Al patrulea membru al noii familii de modele cu tractiune fata de la Mercedes este si cel mai asteptat: SUV-ul GLA. Primele impresii din Granada, Spania.
La capitolul SUV-uri compacte, Mercedes ramasese in urma rivalilor traditionali. BMW a lansat X1 in toamna lui 2009, iar Audi Q3 in vara lui 2011. Audi a profitat de platforma existenta la VW Tiguan, iar BMW a utilizat pentru X1 platforma mai scumpa cu tractiune spate de la BMW Seria 3.
Mercedes a trebuit sa astepte noua platforma cu tractiune fata MFA pe care au debutat intai Clasa B, apoi Clasa A, coupe-ul cu patru usi CLA si acum SUV-ul GLA. Inca de la inceput, aceasta platforma a fost configurata si pentru a fi adaptata la tractiune integrala cu un nou sistem 4×4. Angrenajul principal este integrat in cutia de viteze si astfel este foarte usor cantarind numai 70 kg. Puterea se transmite la rotile spate prin intermediul unui cuplaj multidisc actionat electrohidraulic.
Cu exceptia lui GLA 200, toate celelalte trei versiuni – GLA 200 CDI, GLA 220 CDI si GLA 250 – sunt oferite si cu tractiune integrala.
Ca infatisare, GLA nu arata ca un SUV si asta pentru ca inaltimea sa de 1494 mm este cu doar 61 mm mai mare decat la Clasa A. Insa astazi sunt la moda crossoverele, SUV-urile inalte pierzand teren, deoarece clientii doresc o pozitie de conducere mai joasa si un centru de greutate mai coborat.
Desi nu arata ca un SUV, GLA poate aborda si terenuri mai dificile decat pare la prima vedere pentru ca Mercedes l-a dotat corespunzator.
Astfel, sunt disponibile trei trenuri de rulare:
– cel de baza Confort
– cel sport, cu suspensia coborata cu 15 mm (standard la AMG Line sau inclus in pachetul Dynamic Handling, 360 euro, impreuna cu o directie sport)
– cel pentru off-road, cu garda la sol ridicata cu 30 mm (standard la versiunile 4Matic), avand si program off-road care se activeaza de la un buton de pe bord. Prin comutarea pe programul off-road se modifica raspunsul acceleratiei, al cutiei si reglajul ESP-ului. In plus, pe displayul central, apare o busola, unghiul de rotatie al volanului si unghiurile de inclinare longitudinale si transversale ale masinii. Cu suspensia pentru off-road, GLA este mai capabil decat pare la prima vedere si decat arata caroseria sa scunda de crossover.
Interiorul este similar cu cel de la Clasa A: display central de 7 inci daca se comanda centrala Comand, cinci guri de ventilatie rotunde generoase si schimbator pe volan, plus scaunele cu tetiere integrate (incluse in pachetele Urban si AMG).
Mercedes ofera trei pachete de echipare (Style, Urban si AMG) si trei pachete de design (Night, Exclusive si AMG Exclusive).
Volumul portbagajului de 421 litri este comparabil cu ce ofera concurenta, iar daca se comanda pachetul de depozitare, spatarul banchetei se poate pozitiona perfect la verticala si se castiga inca 60 de litri la portbagaj ajungand la un total de 481 litri.
Desi are dimensiuni compacte, pe locurile spate este mult loc pentru genunchi. Doar la cap inaltimea este mai mica atunci cand se comanda trapa panoramica.
Pentru piata noastra cele mai interesante versiuni sunt cele doua dieseluri GLA 200 CDI si GLA 220 CDI echipate cu dieselul de 2,2 litri (136 respectiv 170 CP) cu tractiune integrala (cutia automata cu 7 trepte este standard la toate versiunile 4Matic si la GLA 250 si GLA 220 CDI).
Iata lista modelelor si preturile pentru piata romaneasca.
GLA 200, 1,6 litri turbo, benzina, 156 CP/5300 rpm, 250 Nm/1250-4000 rpm, consum mediu 5,9 l/100 km, cutie manuala cu 6 trepte,30.535 euro
GLA 250, 2,0 litri turbo, benzina, 211 CP/5500 rpm, 350 Nm/1200-4000 rpm, consum mediu 6,0 l/100 km, cutie automata cu 7 trepte,36.766 euro
GLA 250 4Matic, 2,0 litri turbo, benzina, 211 CP/5500 rpm, 350 Nm/1200-4000 rpm, consum mediu 6,5 l/100 km, cutie automata cu 7 trepte 39.072 euro
GLA 200 CDI, 2,2 litri turbodiesel, 136 CP/3400-4000 rpm, 300 Nm/1400-3400 rpm, consum mediu 4,3 l/100 km, cutie manuala cu 6 trepte, 31.806 euro
GLA 200 CDI 4Matic, 2,2 litri turbodiesel, 136 CP/3400-4000 rpm, 300 Nm/1400-3400 rpm, consum mediu 4,9 l/100 km, cutie automata cu 7 trepte, 35.948 euro
GLA 220 CDI, 2,2 litri turbodiesel, 170 CP/3400-4000 rpm, 350 Nm/1400-3400 rpm, consum mediu 4,4 l/100 km, cutie automata cu 7 trepte, 36.667 euro
GLA 220 CDI 4Matic, 2,2 litri turbodiesel, 170 CP/3400-4000 rpm, 350 Nm/1400-3400 rpm, consum mediu 4,9 l/100 km, cutie automata cu 7 trepte, 38862 euro
Primele livrari incep pe 15 martie.
Cititi mai multe in Auto Bild nr 5, care va aparea pe piata pe 6 martie, in care gasiti in exclusivitate si un drive test cu senzationalul GLA 45 AMG.
RiFHUN http://www.FyLitCl7Pf7ojQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com