Am fost în Spania pentru primul test cu Renault Kadjar, noul SUV de clasă compactă al francezilor. Acesta dispune de motoare eficiente și de un sistem de tracțiune integrală inteligent.
Atunci când era clar că nebunia SUV-urilor a luat amploare și că toată lumea își dorește un astfel de automobil, francezii de la Renault au reacționat foarte bine. În 2013 am văzut micul Captur, un crossover de clasă mică, ce avea la bază platforma lui Clio și o mecanică simplă, fără tracțiune integrală. Datorită designului tineresc și al segmentului aflat în plină emancipare, Captur a fost un real succes. Acum, Renault trece într-un segment unde pretențiile sunt mai ridicate și lansează primul lor SUV de clasă compactă, care are la bază platforma modulabilă CMF-CD, utilizată de alianța Renault-Nissan și pentru modele precum Nissan Qashqai, Nissan X-Trail sau noul Renault Espace.
Cu o lungime de 4,45 metri, Renault Kadjar nu este un SUV care să iasă în evidență printr-un design impunător, dar liniile sale elegante și partea din față foarte curajos conturată îl fac o prezență plăcută și ușor de recunoscut pe stradă. Aripile evazate destul de puternic, împreună cu jante de mari dimensiuni (de până la 19 inchi), dau impresia de forță și de o personalitate puternică.
Renault Kadjar: Dotări
La interior, Renault Kadjar propune una dintre cele mai plăcute ambianțe regăsite la un model franțuzesc. Finisările sunt meticulos lucrate, iar materialele sunt atent alese, în special în zonele vizibile, totul fiind îmbrăcat’ de o senzație consistentă de spațiu. În echiparea de top, denumită Intens, sistemul multimedia R-Link 2 este standard și controlează o multitudine de funcții prin intermediul ecranului tactil de 7 inchi. Interfața este simplă, cu meniuri intuitive, funcționarea fiind rapidă. Renault a mizat pe tehnologie și pentru instrumentele de bord, care acum sunt înlocuite de un ecran TFT ce permite mai multe moduri de vizualizare a informațiilor, de la clasic la sport sau la un mod ce promovează condusul economic. Tot la interior trebuie să apreciem scaunele față, conturate ergonomic și plăcute la drumurile lungi. În spate, pasagerii au parte de un nivel de spațiu generos pentru genunchi, iar la cap, persoanele de până la 1,85 metri nu vor avea probleme. Rabatarea banchetei se face atât din habitaclu, cât și de la două manete din portbagaj, suprafața creată fiind plană, datorită unei podele duble a portbagajului, ușor mai înaltă. Ca volum de încărcare, Renault Kadjar este printre liderii segmentului, cu o valoare de 527 de litri. În plus, permite încărcarea unor obiecte lungi de 2,5 metri, datorită posibilității de a rabata spre înainte scaunul față.
Renault Kadjar: Motorizări
Oferta de motorizări din momentul lansării este compusă din trei propulsoare, unul pe benzină și două diesel. Motorul 1.2 TCe dezvoltă o putere de 130 CP și funcționează rafinat sub capota lui Renault Kadjar. Totuși, cilindreea redusă își spune cuvântul în cazul unui SUV compact precum Kadjar. La turații joase și medii, răspunsul la solicitări este lent, ceea ce duce și la valori de consum ușor mai mari, deoarece sunt necesare turații înalte pentru a atinge performanțe ridicate. În schimb, dieselul 1.6 dCi de 130 CP este o alegere mult mai potrivită. Acesta oferă valori bune de cuplu de la turații joase, este elastic și eficient atunci când se rulează la viteze de drum național. În gamă mai este disponibil și dieselul 1.5 dCi de 110 CP, însă nu am avut încă ocazia să îl conducem.
Renault Kadjar: Impresii de conducere
În ceea ce privește confortul, Renault Kadjar punctează plăcut. Trenul de rulare este setat destul de moale și trece elegant peste denivelări, însă denivelările scurte îi pun totuși probleme, precum la majoritatea modelelor din acest segment, în special în privința zgomotului transmis în habitaclu. Latura sportivă nu este cea care domină comportamentul lui Renault Kadjar, însă ținuta de drum este una sigură, cu o direcție plăcută, corect asistată. Noul SUV compact al francezilor oferă trei sisteme de tracțiune: primul este reprezentat de tracțiunea față, cel de-al doilea, de tracțiunea față cu sistemul Extended Grip ce ajustează electronic livrarea cuplului pentru a maximiza aderența, iar cel de-al treilea, de un sistem inteligent de tracțiune integrală. Aceasta permite rularea în modul 2WD (doar tracțiune față), Auto (cuplează puntea spate doar când este nevoie de tracțiune suplimentară) sau Lock (blochează diferențialul central). Indiferent de situație, sistemul 4×4-i poate transfera maximum 50% din cuplu spre puntea spate.
Verdict
Renault Kadjar este un SUV foarte echilibrat, cu valori practice ridicate și un bun nivel de confort. Recomandarea noastră merge spre dieselul 1.6 dCi de 130 CP, economic și foarte elastic.