Seat Mii electric: electrică la mini preț

Electromobilitate abordabilă: Seat Mii electric se înscrie ca preț sub VW e-Up, devenind cea mai bună ofertă în materie.

Frumoasă realizare a mărcii VW – electrificarea seriei Up. Dar se poate și mai bine – culmea, asta ne-o demonstrează tot grupul VW. Proverbul „mai puțin înseamnă mai mult' își găsește reflectare în coborârea prețurilor – astfel, cu mai puțini bani poți obține mai mult.

Caz particular: cu ceva mai puțini bani, poți să iei un Seat Mii cu propulsie electrică, iar acesta este identic din punct de vedere tehnic cu VW e-Up, care este mai scump. Atât companiile care integrează servicii de transport urban, cât și utilizatorii în nume propriu vor fi cu siguranță atrași de flexibilitatea sa practică.

În conformitate cu normele WLTP, automobilul este creditat cu un consum de 14,9 kWh/100 km. În cursul testului realizat de AUTO BILD în Germania, consumul a fluctuat între 15,5 kWh/100 km (drumuri regionale și autostradă) și 12 kWh/100 km (în mediul urban).

Ținând cont că resursele de energie utilizabile ale bateriei sunt de 32,3 kWh, autonomia strict urbană de 358 km (anunțată de constructor) nu va putea fi nicicum atinsă. În schimb, autonomia mixtă de 259 km se apropie de realitate, mai ales dacă se rulează preponderent în oraș sau la viteze relativ reduse.

Acestea fiind spuse, Seat Mii electric poate îndeplini foarte bine sarcina de vehicul pentru necesitățile curente ale vieții dacă pleacă de dimineață de-acasă cu bateriile pline. Experiența conducerii diferă foarte puțin de ceea ce au de oferit VW e-Up și Skoda Citigo e, strâns înrudite tehnic cu Seat Mii electric.

Totuși, am găsit ceva criticabil: reglarea încetinirii regenerative (sunt disponibile patru niveluri) se face prin intermediul selectorului transmisiei într-o manieră complet neintuitivă – inclusiv cei de la Seat au admis că așa este. Pe de altă parte, cine conduce mașina în regim cotidian se va obișnui curând cu respectivul fapt.

Seat Mii electric are un rol important în dezvoltarea electromobilității. Marca spaniolă va desfășura o ofensivă largă pe piața vehiculelor electrice, iar aceasta va include și un vehicul mai mic și mai ieftin decât Mii, numit Minimo și având o configurație cu 1+1 locuri.

 

Prima impresie

Conectivitatea extinsă și climatizarea sunt dotări de serie, ștecherul de încărcare rapidă e opțional. Ne place prețul mașinii, dar nu și aspectul simplist al materialelor finisării interioare.

 

Date tehnice

Motor electric – Putere max. 83 CP – Cuplu max. 212 Nm – Transmisie tracțiune față/demultiplicare unică – Pachet de baterii Litiu-Ion, răcire cu aer – Capacitate 36,8 kWh (32,3 kWh utilizabili) – Autonomie max. 259 km – Timp de încărcare până la 80 % 4:15 h. (Wallbox), 1:00 h (sursă de curent continuu) – L/l/h 3556/1645/1481 mm – Portbagaj 251–923 l – 0–50 km/h 3,9 s – Consum 14,4–14,9 kWh/100 km (WLTP) – Preț de la 20.650 euro (Germania)

 

Verdict

Vești proaste pentru tentativele de start-up de felul lui eGo: Seat Mii electric e destul de ieftin și are o calitate de asamblare ireproșabilă. Contraargumente? Doar că este încă un exponent al ocupării tuturor segmentelor de marile corporații.

 

Finanțare prin

    Cristi spune:

    Pai nu ati spus ce pret are ? De unde stim ca e ieftina?

Adaugă un comentariu