Suzuki Vitara: Trăiri tradiționale

Faceliftul lui Suzuki Vitara aduce câteva revizii estetice și oferă mai multe sisteme active de siguranță.

Generația cu numărul patru a lui Suzuki Vitara a primit un facelift discret. Nu s-au schimbat multe față de versiunea prezentată la Paris în 2015. Partea frontală dispune acum de un design împrospătat. La aceasta se adaugă blocurile optice din spate, care acum sunt complet roșii, mulțumită faptului că lampa de marșarier a făcut rocada cu lampa de ceață.

La interior, schimbările sunt mai greu de observat. Partea superioară a planșei de bord a fost îmbrăcată într-un plastic moale, în timp ce instrumentarul a primit un afișaj central color, care oferă acum mai multe informații. De asemenea, sistemele de siguranță au primit un update, Vitara fiind dotată în echiparea standard cu sistem automat de frânare, cu asistent de menținere a benzii de rulare și cu un sistem de monitorizare a unghiurilor moarte. Unitatea media a rămas neschimbată, fiind în continuare ușor de utilizat, cu toate că ne-am fi dorit un buton fizic pentru volum.

Autoturismul testat a fost configurat în versiunea de top: Luxus. Aceasta vine, printre altele, cu faruri LED, sistem de acces și de pornire fără cheie, cu o tapițerie din piele ecologică, cu o cameră video pentru marșarier și cu plafon panoramic cu deschidere dublă extrem de generoasă.

Propulsorul 1.4 turbo animă atmosfera clasică de la bord și oferă reprize excelente de accelerație, mulțumită cuplului maxim de 220 Nm, care este atins la 1500 rpm. Transmisia automată schimbă treptele „pe nesimțite', dar uneori țâșnește prea puternic la plecarea de pe loc. Din păcate, suspensia nu iartă prea bine denivelările scurte, acestea fiind simțite puternic în habitaclu. La fel ca unele sunete.

 

Prima impresie

Greutatea redusă în combinație cu propulsorul 1.4 turbo și cu feelingul clasic fac din Vitara o mașină plăcută la condus. Suspensia putea fi mai iertătoare.

 

Date tehnice

Motor L4, turbo – Cilindree 1373 cmc – Putere max. 140 CP la 5500 rpm – Cuplu max. 220 Nm între 1500 și 4000 rpm – Transmisie tracțiune integrală/cutie automată cu șase trepte – L/l/h 4175/1775/1610 mm –Masă proprie 1.220 – 1.265 kg – Portbagaj 375–1.120 l – 0–100 km/h 10,2 s – Viteză max. 200 km/h – Consum 6,3 l/100 km – Emisii CO2 174 g/km – Preț de la 21.290 de euro

 

Verdict

Aflat într-un segment deosebit de competitiv, Suzuki Vitara încearcă să-și atragă clienții prin practicalitate, prin fiabilitatea tipic japoneză și prin ușurința de utilizare. Recomandăm motorul 1.4 BoosterJet pentru reprizele impresionante.

Adaugă un comentariu