Comparativ SUV-uri diesel de lux – Cursa elefantilor

Elefantii indieni sunt rari, cei africani au urechi mari, iar cei germani sunt eleganti si cei mai rapizi. Acum, in tarcul diesel, se gaseste si un Porsche.

Comparatia intre SUV-urile de lux, mari si grele, si elefanti nu este lipsita de sens. Acesta este motivul pentru care colegii de la Auto Bild Germania au ales pentru sedinta foto cu cele cinci SUV-uri de lux masive si puternice Parcul Serengeti din Hodenhagen, Germania, unde elefantii adevarati au primit vizita fratilor lor din otel.

Pana de curand, erau doar patru SUV-uri de lux germane cu motoare diesel, dar odata cu intrarea lui Porsche in aceasta clasa, turma greilor a ajuns la cinci. Porsche Cayenne diesel echipat cu motorul V6 de 240 CP, provenit de la Audi, se lupta cu o concurenta deja consacrata, care pune la bataie cam aceeasi putere, mai putin Mercedes. ML320 CDI are – daca putem spune asa – cea mai mica putere din test, de 224 CP.

Lansat in martie 2007 in Europa, BMW X5 xDrive 30d dispune de configuratia traditionala, cu 6 cilindri in linie, care ofera 235 CP. Mai batran cu un an de zile, Audi Q7 3.0 TDI Quattro este echipat cu un V6 de 240 CP, acelasi de la Touareg si Cayenne Diesel. Cel mai vechi model din test este VW Touareg, lansat in 2002, acesta donand platforma tehnica pentru Audi Q7 si Porsche Cayenne. Cu o trupa asa de puternica se zguduie pamantul. Aici se aduna la un loc un cuplu total de 2.680 Nm – echivalentul cuplului a 24 Dacia Logan 1.4.

Dar in cursa noastra de elefanti nu se reduce totul la viteza si aptitudini de sprint, pentru ca la acest gen de masini sunt lucruri care conteaza mai mult decat puterea. SUV-urile masive si elegante ca acestea sunt mai mult decat atat: prestigiul se imbina cu luxul modern. Spatiu din belsug, cea mai buna vizibilitate si un confort de top la drum sunt de la sine intelese. Din pacate, in acelasi timp, este la fel de clar ca nu sunt cel mai bun exemplu de modele ecologice. Dar cu motoarele lor diesel, aceste masini par cel putin cat de cat ecologice comparativ cu omologii lor pe benzina. Chiar si Porsche, pentru care motorul diesel a fost mult timp considerat inacceptabil – da, avem si memorie de elefant.

Celor din Zuffenhausen nu le place sa li se spuna ca modelul Cayenne diesel se foloseste de tehnologia unor rude: in principiu, caroseria o imparte cu VW Touareg, iar motorul este derivat de la Audi. Si chiar cei de la Porsche nu sunt genul care sa construiasca motoare letargice. Finisarea superioara este cea care ar trebui sa faca diferenta. Astfel, Porsche promite un model diesel cu consum mai mic, greutate mai redusa, izolatie fonica imbunatatita, care sa ofere mai multa placere la volan si confort la drum. Sa fie oare aceste lucruri de ajuns pentru a deveni liderul haitei? Nu e o treaba usoara. Caci din punct de vedere al pretului, Porsche este intr-o zona cam indepartata. Cayenne este de departe cel mai scump: si la pretul de baza, si la pretul comparat. Audi Q7, BMW X5 si Mercedes ML joaca cam in aceeasi liga, cu cateva mici deosebiri: doar Q7 si X5 au optiune de sapte locuri (neinclusa in calculul pretului comparat), BMW nu are pachet off-road, Audi are pachet off-road de design, nu cu reductor, si este cu circa 1.000 euro mai ieftin la pretul de baza fara TVA, iar Mercedes este mai scump cu 5% la pretul comparat.

Marea oferta este insa VW Touareg. Cu acelasi motor si cutie de la Porsche, Touareg are un pret de baza cu circa 13.000 euro fara TVA mai mic decat Porsche. Un adevarat chilipir printre acesti lorzi ai soselelor si macadamului.

Adaugă un comentariu