Comparativ VW Touareg Hybrid vs Lexus RX 450h – Cine ofera mai mult?

Vom vedea la final. Oricum, ne aflam in fata unei lupte care se da intre experienta in materie de tehnologie hibrida a celor de la Lexus si ambitia inginerilor Volkswagen.

Volkswagen Touareg este primul model german full-hybrid. Dar acest aspect nu este chiar un motiv de bucurie. Asta, pentru ca Lexus, produs de Toyota, utilizeaza tehnologia hibrida de aproape zece ani. Perioada in care, Volkswagen a studiat ceea ce au dezvoltat japonezii, pentru a ajunge in final la un rezultat diferit de al acestora: sistemul hibrid al Touareg este mai dinamic decat cel al lui Lexus.

In oferta de motorizari a modelului Touareg, aceasta versiune hibrida ar trebui sa inlocuiasca motorul V8 de 4,2 litri pe benzina. Astfel, Touareg Hybrid ofera performante impresionante: motor V6 TSI si 333 CP, motor electric de 46 CP. Per total, discutam de 380 CP si 580 Nm. Aceasta abordare personalizata a temei propulsiei hibride vine sub infatisarea cu tenta hightech a noii generatii VW Touareg, impresia de ansamblu fiind favorabila.

Tot vizavi de Volkswagen Touareg Hybrid, mai trebuie spus ca acesta este un SUV elegant. In plus, in interior, dimensionarea spatiului pentru pasageri este foarte generoasa. Pozitia la volanul lui Touareg Hybrid este ireprosabila. Dupa o familiarizare rapida cu masina, suntem gata de drum. Punem cheia in contact, pornim sistemul hibrid si aducem selectorul cutiei de viteze in pozitia D. Auzim un zumzait usor, iar Touareg pleaca usor, utilizand doar motorul electric. Teoretic, se poate rula astfel aproximativ 2 kilometri, la o viteza maxima de 50 km/h.

Motorul V6 isi pune cilindrii in miscare destul de curand, fapt confirmat de turometru, dar aproape insesizabil in mers. Informatiile despre sistemul hibrid pot fi urmarite sub forma de grafic pe displayul central.


Sistemul hibrid la Lexus RX 450h

Motorul electric de 46 CP ajuta automobilul la acceleratii, iar la decelerare, bateria se incarca. La rularea constanta, uneori motorul V6 pe benzina se opreste, iar acest aspect este prezent chiar si la viteze de 160 km/h. Trecerile intre propulsia pe benzina si cea electrica se realizeaza lin, fara vibratii sau zgomote. Apropo de zgomote: acestea se fac simtite doar atunci cand TSI-ul isi uneste fortele cu motorul electric pentru acceleratii in forta. In acest caz, vorbim despre performante serioase, ca puterea maxima de 380 CP si despre o viteza maxima de 240 km/h. In plus, valoarea pentru acceleratia 0-100 km/h este de 6,5 secunde, in conditiile in care Touareg cantareste peste doua tone.

Aici, Lexus nu poate tine pasul cu Touareg. In cazul sau, vorbim despre un propulsor V6 pe benzina de 3,5 litri si 249 CP, unul electric pozitionat in fata de 167 CP si altul, plasat pe puntea din spate, de 68 CP. Cu toate ca, teoretic, vorbim despre multi cai putere, in realitate nu putem calcula asa, din cauza secventei de functionare diferite a motoarelor. Puterea totala a lui Lexus RX 450h este de 299 CP. In ciuda faptului ca RX 450h pare mai mic decat Touareg, automobilul cantareste, la fel ca si modelul german, 2,2 tone.

Lexus RX 450h poate rula, si el, numai in modul electric. Ca si Volkswagen Touareg, aproximativ 2 kilometri si cu o viteza maxima de 45 km/h. Modelul japonezilor dispune de o cutie de viteze CVT, care exploateaza forta motorului V6 mai ales in zona regimului de cuplu maxim, cu variatii destul de reduse de turatii. RX 450h ajunge la 100 km/h in 7,8 secunde, iar viteza maxima a modelului este de 200 km/h. Prin comparatie cu Volkswagen Touareg Hybrid, a carui cutie de viteze schimba sesizabil treptele de viteza, Lexus RX 450h reuseste sa accelereze lin, progresiv si fara nicio ezitare.


Sistemul hibrid la Volkswagen Touareg Hybrid

Dar experienta japonezilor se mai vede undeva. Franele lui Touareg lasa o senzatie nerealista pentru ca vorbim aici despre doua tehnologii. Intr-o prima faza, se franeaza electric, iar mai tarziu, mecanic. La Lexus, franele lasa o impresie mult mai buna. Dar japonezii continua ofensiva si mai puncteaza inca o data; la consumul de carburant declarat – 6,3 litri/100 kilometri de la un motor Euro 4.

In cadrul unor teste realizate in 2009, Lexus RX 450h a obtinut un consum de 8,5 litri/100 kilometri. Volkswagen propune un motor Euro 5 cu un consum mediu anuntat de 8,2 litri/100 km. Ramane de vazut daca SUV-ul de 380 CP va confirma in teste valoarea oficiala.

Oricum, Volkswagen Touareg Hybrid se claseaza in fata lui Lexus RX 450h, gratie comportamentului dinamic. Vorbim despre un SUV confortabil, care se conduce cu usurinta si se tine bine pe traiectorie chiar si la viteze mari. Si Lexus este manevrabil pe sosea, dar nu pare la fel de spontan si precis ca Touareg. Punctul sau forte este reprezentat de rularea lina si relaxanta, fapt datorat suspensiei foarte confortabile.

VW Touareg Hybrid mai pierde ceva din simpatie cand vorbim despre pretul de baza: 73.500 euro – asta, in ciuda unei liste de dotari nu foarte bogate. Prin comparatie, pretul lui RX 450h e mult mai convenabil: 60.590 euro. Acestea fiind spuse, banuim ca VW nu se asteapta ca Touareg Hybrid sa aiba vanzari prea mari.

Adaugă un comentariu

Articole similare