SUV-urile sunt mai populare ca niciodată: VW Tiguan, BMW X1 și Audi Q3 întâlnești la toate colțurile. Noi analizăm însă două alternative inteligente, de la Mitsubishi și Land Rover. Să înceapă duelul!
SUV și nimic altceva – cifrele de înmatriculare care cresc necontenit arată că aproape nimeni nu mai vrea astăzi alte genuri de mașini. Numai în primele șase luni ale acestui an, 775 de Nissan Qashqai, 546 de Renault Kadjar și 514 de VW Tiguan (ca să le numim doar pe cele mai populare modele) au fost comercializate în România. Modele de succes, nu e nicio îndoială în această privință. Pentru cei care își doresc însă un model diferit de cel al vecinilor, avem aici două propuneri interesante.
De o parte, vă propunem noul Land Rover Discovery Sport, care nu este un derivat din modelul mai mare Discovery, ci succesorul de drept al lui Freelander. Tehnologia sa vine de la Evoque, un model care a găsit deja anul acesta la noi 163 de cumpărători. De cealaltă parte, avem Mitsubishi Outlander. Da, Mitsubishi. Japonezii au oferit, prin Pajero, un SUV civilizat care s-a bucurat de mare succes, pe când încă nu auzise nimeni termenul de SUV. Popularitatea lui Outlander este în scădere la noi, anul acesta s-au înmatriculat numai 82 de unități, față de cele 104 din primul semestru din 2015.
Japonezul lung de 4,70 metri este o apariție impozantă, cu un interior reușit. Echiparea de vârf Instyle testată de noi oferă, printre altele, în standard, sistem de navigație cu ecran tactil de șapte inchi și un sistem de infotainment cu sistem audio HiFi și o mulțime de funcții. Grafica și operarea nu sunt la cel mai înalt nivel, dar impresia generală este una pozitivă. Spațiul interior este suficient pentru o călătorie relaxantă. Spatele spațios permite scaunelor de pe rândul doi să culiseze, acestea având și spătarul cu înclinare reglabilă. În plus, Outlander vine în această echipare cu șapte locuri, chiar dacă cele două de pe al treilea rând sunt cel mai potrivite pentru copii.
La Land Rover, opțiunea de șapte scaune costă, în cazul echipării SE, 1.344 de euro, dar Discovery Sport dispune de mai mult spațiu, fiind mai lat decât japonezul. Poziția înaltă și aproape verticală a scaunelor este tipică pentru Land Rover. La fel ca la Outlander, scaunele de pe rândul doi se ajustează longitudinal și au spătar cu înclinare reglabilă. Cockpitul amintește de limuzinele Jaguar actuale, cu un stil aparte, chiar dacă îți trebuie o dispoziție poznașă ca să te împaci cu meniul sistemului de navigație (serie de la echiparea SE) și al sistemului audio Hi-Fi.
Chiar dacă Discovery poartă cuvântul Sport în denumire, acesta nu trebuie luat literar. Dieselul său de 2,0 litri/150 CP este genul relaxat, nu îi place să fie grăbit. Trage viguros, iar după faza inițială de după pornirea la rece, se dovedește rafinat și în perfectă armonie cu transmisia automată cu nouă trepte de la ZF. În afară de o ușoară neplăcere la denivelările scurte, Landy amortizează bine defectele din asfalt. Împreună cu direcția moale, aceasta produce o senzație relaxată de conducere. Totul pare în regulă, dar trebuie să menționăm că la frânarea la rece, Discovery Sport nu a luat note fruntașe, oprindu-se cu puțin înainte de limita de 40 de metri. Este, probabil, un neajuns al echipării originale. Cu pneuri de vară, distanțele de frânare ar fi putut fi considerabil mai scurte.
Outlander se descurcă ceva mai bine la această probă (38,9 metri). Acesta se conduce însă mai mult ca un off-roader de școală veche și din această cauză nu este la fel de rafinat ca un SUV modern. Nu neapărat deranjant, dar clar, acesta are un comportament mai puțin inspirat pe denivelările din asfalt, iar zgomotul de rulare este mai pregnant. În viraje acesta răspunde cu o înclinare pronunțată a caroseriei, direcția este cleioasă, fără un feedback real. Motorul cu patru cilindri de 2,2 litri/150 CP grohăie puternic și sună încordat, cutia automată cu șase trepte îi retează temperamentul și mai mult – și totuși Mitsubishi este ceva mai rapid pe șosea decât Landy. Nu trebuie să uităm însă că japonezul este cu 237 kg mai ușor…
SUV-uri compacte: Clasament
Locul 1: Land Rover Discovery Sport, 529 de puncte
Spațiu din belșug, dinamică bună, combinație reușită motor-cutie de viteze.
Locul 2: Mitsubishi Outlander, 488 de puncte
Mult spațiu în interior, versatilitate ridicată, motorizare atractivă.
Verdict
Discovery Sport are stilul inconfundabil al unui Range Rover, arătând impresionant. Dimpotrivă, Mitsubishi arată foarte discret. Ambele modele sunt mai potrivite pentru cruising relaxat, dar Land Rover este mai confortabil. În clasament, Land Rover se poziționează în față, acesta fiind mașina mai modernă și mai reușită. Totuși, de câștigat au câștigat ambele, pentru că atât Land Rover, cât și Mitsubishi sunt alternative interesante la VW, BMW și alții, cu caractere puternice și pline de calități. În plus, au un interior spațios, variabil și foarte practic.
Din punctul meu de vedere comparatia e gresita. Land Rover Discovery il concureaza pe Pajero nu pe Outlander.
@Vasile – in test se afla Discovery SPORT, adică varianta mai mica a lui Discovery. Comparatia este ok pt ca masinile au aproape aceleași dimensiuni. Totuși nimic despre capacitățile off-road unde Rover-ul bate aproape orice.