Bavaria are cu ce se mandri. Cele doua masini din acest test arata ca un topmodel si produc foarte multa placere la condus. Responsabile de acest lucru sunt, in principal, cele doua motoare. Audi S4 si BMW 335i sunt propulsate de motoare viguroase cu 6 cilindri si o cilindree de 3 litri, amandoua avand injectie directa si supraalimentare. Acestea au fost insa si singurele lucruri in comun.
Audi a montat sub capota un V6 pe care il „umfla” cu un compresor, iar BMW se bizuie, in mod traditional, pe un motor cu 6 cilindri in linie supraalimentat cu turbocompresor. Pentru transmiterea puterii, Audi a montat o cutie cu sapte trepte si dublu ambreiaj, iar BMW a preferat o cutie automata cu opt trepte. La amandoua modelele, rezultatul este impresionant. Motorul cu 6 cilindri in linie de 306 CP de la Seria 3 se tureaza superb si foarte rapid, accelerandu-l vehement pe 335i, dubland dinamica de exceptie cu un sonor placut si calduros. Tocmai acest lucru nu il poate oferi Audi. V6-le cu compresor are un sunet de goarna, puternic si ragusit, care pare ciudat de sintetic si artificial, de parca ar fi fost mixat pe computer si nu in camera de ardere a motorului. Motorul de 3 litri si 333 CP are o putere mai mare decat cel al lui BMW, se tureaza, de asemenea, dezlantuit si ii confera lui Audi, mai greu cu 188 kg, performante o idee mai bune decat lui BMW. Cutia de viteze cu sapte trepte si dublu ambreiaj schimba treptele foarte vioi si rapid, dar nici rasata cutie automata cu opt trepte a lui BMW nu se lasa mai prejos.
Egalitate la nivel inalt, s-ar putea concluziona. Dar nu este intru totul asa, deoarece nu putem sa trecem sub tacere o problema a agregatului supraalimentat cu compresor mecanic: are tendinta de a bea cam mult. Pe traseul de test de consum al colegilor de la Auto Bild Germania, S4 a consumat 10,6 l/100 km, cu 1l/100 km mai mult decat BMW. Iar cu cat se merge mai repede, diferenta de consum fata de BMW creste. Acest lucru nu face decat sa confirme teoria: antrenarea compresorului costa putere si, implicit, consum de carburant. Turbocompresorul din 335i are un potential mai mare de economisire.
Noua Seria 3 are la bord in echipare standard si comutatorul pentru trairea rularii, numit Driving Experience Control. Cu acest sistem se pot regla dintr-un buton raspunsul motorului, al directiei, al cutiei si al sistemului DSC (ESP), iar pentru 1.100 de euro, si al suspensiei, asa cum avea masina de test. Si reglajul functioneaza perfect. In functie de cheful si de dispozitia soferului, BMW se deplaseaza fie relativ cuminte, oferind in acest caz o deplasare catifelata, cu toate ca masina de test avea montate jante de 19 inci (1.615 euro), fie se repede energic si avid in viraje. Directia sport (208 euro) reactioneaza precis si foarte direct, dar este totusi putin prea nervoasa.
Audi ofera standard la S4 tractiunea integrala quattro si fermul tren de rulare sport S si, in plus, i-a ãdaruitÓ masinii de test directia dinamica (1.417 euro), diferentialul sport la puntea spate (1.360 de euro), care vin impreuna cu sistemul Drive Select. Iar acesta influenteaza raspunsul motorului, directiei si cutiei, la fel ca si la BMW. Astfel echi pat, S4 ruleaza de-a dreptul rapid si incisiv, si, spre deosebire de A4 cu tractiune fata, se poate apropia practic de agilitatea Seriei 3 cu tractiune spate: multa tractiune, comportament subvirator mult atenuat, directie incisiva, dar cu un feedback usor mai redus decat la BMW. Dar pentru o astfel de traire a rularii, Audi cere un pret care poate strica din placere: 60.459 de euro, la care se adauga 2.777 de euro pentru directia dinamica si diferentialul sport, in total 63.236 de euro. Incluzand si componentele relevante pentru trenul de rulare si alte echipamente de confort se ajunge la 69.486 de euro. Insa Audi dispune de o echipare standard mai bogata decat BMW. Cu scaune sport, faruri bi-xenon adaptive, spatar rabatabil al banchetei spate, precum si tapiterie in combinatie piele/Alcantara. Toate acestea ar trebui platite suplimentar la 335i, la fel ca si cutia automata. Insa cu toate acestea adunate, BMW 335i ajunge la 59.755 de euro, adica cu aproape 10.000 de euro mai putin decat Audi. Valoarea de revanzare mai buna si costurile de intretinere zero la BMW i-au asigurat acestuia in cele din urma victoria, dupa ce la clasamentul intermediar triumfase Audi. Gratie pretului mult mai mic, BMW invinge si la raportul pret/puncte.