TEST COMPARATIV: BMW M5 vs Mercedes E63 AMG – Panzere moderne

La startul acestui test avem cele mai puternice versiuni ale Seriei 5 si Clasei E. Este normal sa iasa scantei, deoarece puterea lor combinata este de 1085 CP. Noi va spunem cine este mai bun: M5 sau E 63 AMG.

 Mediul „natural” al acestor doua modele ar fi, intr-un context ideal, autostrazile in timpul saptamanii si circuitele in weekend. Din pacate, Romania nu dispune nici de unele, nici de altele, iar M5 si E 63 AMG par „croite” de nemti pentru nemti. Totusi, chiar daca sunt rari, acesti doi monstri sunt vazuti si pe strazile autohtone. Asadar, trebuie sa vedem cine este mai bun si de ce. Alt motiv pentru aflarea unui raspuns la aceasta necunoscuta sta in faptul ca nu trebuie neglijat aspectul fanilor. Cei doi teutoni reprezinta varful tehnologic si al performantelor pentru limuzinele produse de BMW si Mercedes si au foarte multi adepti, chiar daca nu toti si le permit. Am testat aceste doua modele pur-sange atat pe autostrazile din Germania, ultimul bastion al vitezomanilor, cat si pe un circuit inchis. Auto Bild a cautat sa stoarca orice picatura de performanta si a „alergat” dupa orice zecime cu cei 1085 CP. Totusi, nu am lasat deoparte ceea ce este important pentru o limuzina, si anume confortul la rulare si spatiul interior, care au fost notate conform grilei standard. Ambele modele sunt propulsate de motoare V8, care, in plus, folosesc in ambele cazuri un sistem de supraalimentare cu doua turbine, dispuse cate una pentru fiecare rand de patru cilindri. Atunci cand cilindreea mare se intalneste cu cele mai avansate sisteme bi-turbo, rezultatul nu poate fi decat fabulos. Motorul lui E 63 AMG produce 525 CP si o impresionanta valoare de cuplu de 700 Nm dintr-o cilindree de 5,5 litri. Pentru M5, BMW utilizeaza cunoscutul motor de 4,4 litri, dar in versiunea cea mai puternica oferita pana acum: 560 CP si 680 Nm. Cuplul urias oferit in ambele cazuri este simtit din plin imediat dupa turatia de ralanti. Doar o apasare blanda a pedalei de acceleratie face ca ambele modele sa sara de parca ar fi activate de un fitil de la pustile vechi. Fata de masinile noastre, nitroglicerina este deja „lipsita de vlaga”. 

Totusi, cand vine vorba de cutii de viteze ajungem si la prima diferenta importanta. M5 transmite puterea catre rotile puntii spate printr-o cutie cu 7 trepte cu dublu ambreiaj, iar E 63 AMG o face printr-o cutie automata cu 7 trepte. Acest aspect, impreuna cu un mic plus de putere, face ca M5 sa fie mai rapid la aproape toate probele. El accelereaza semnificativ mai repede pana la 200 km/h si castiga si proba sprintului de la 80 la 120 km/h. Masuratorile ne-au demonstrat ca in primii metri E 63 AMG poate tine pasul, insa apoi trebuie sa se recunoasca invins. Propulsorul lui M5 trece mai rapid prin toata plaja de turatii, iar cutia de viteze cu dublu ambreiaj pare ca te biciuieste la fiecare schimbare de treapta, fiind clar mai rapida decat cea de la rivalul din test. Mercedes utilizeaza o cutie denumita MCT (acronim pentru Multi-Clutch Technology) si nu foloseste un convertizor de cuplu, ci un ambreiaj in baie de ulei. 

 In schimb, Mercedes acumuleaza puncte pentru senzatia la rulare. Cuplul mai mare este oferit mereu in doze mari si da impresia ca nu exista deloc efort din partea propulsorului. Senzatia este mai intensa, iar sunetul motorului este mai plin si pare mai feroce. La viteze ridicate de autostrada, E 63 AMG merge imperturbabil pe drum, in timp ce in M5 se simt destul denivelarile scurte care atesta impresia de setare mai rigida. Mai trebuie notat faptul ca BMW are un comportament supravirator mai pronuntat atunci cand pedala de acceleratie este calcata mai tare. De asemenea, si franele par mai putin eficiente, cel putin atata timp cat sunt reci. De la viteza de 100 km/h, M5 se opreste cu pana la 1,5 metri mai departe decat E 63 AMG.

Totusi, experienta conducerii in ritm alert este inconfundabila la volanul lui M5. Totul este precis, direct, usor interpretabil si foarte rapid. Este adevarat ca pentru a merge repede cu M5, ai nevoie de un sofer mai ager decat in E 63 AMG, dar acestea sunt totusi limuzine de peste 500 CP si nu sunt pentru oricine. Cand vine vorba de lupta preturilor, totul pare transat din start. In dotarea standard, BMW M5 este mai ieftin cu peste 3.000 de euro, dar asta nu este tot, pentru ca bavarezul ofera foarte multe echipamente pentru care la E 63 AMG trebuie sa platesti sume considerabile. Asta face ca, in final, diferenta de pret dintre cele doua, la echipari comparabile, sa fie de aproape 14.000 de euro. O slaba consolare pentru Mercedes este faptul ca reuseste un consum mai mic cu 0,2 l/100 km, insa este prea putin. Noul M5 este pur si simplu prea bun. Si sa nu uitam: mai rapid. Pe circuitul de la Sachsenring, M5 il depaseste pe E 63 AMG cu o secunda pe tur.

taguri
Adaugă un comentariu