După trei ani în care nu pare să fi îmbătrânit nicio zi, Seria 6 a primit un facelift preventiv.
Este al naibi de greu să îmbunătățești o mașină-statut precum BMW Seria 6. Spre deosebire de prima generație lansată în 2003 (sau a doua, dacă numărăm și modelul din 1976), noul model a avut un design impecabil încă de la debutul din 2011, iar versiunea cu patru portiere Gran Coupé, care a urmat un an mai târziu, și-a însușit neoficial titlul de „cel mai frumos BMW al momentului. Și chiar dacă în gama constructorului bavarez au avut loc multe schimbări între timp, niciun alt model nu poate egala proporțiile maiestuoase ale Seriei 6. Prin urmare, această revizuire nu a atins prea mult designul mașinii, concentrându-se pe actualizările ce țin de tehnologie.
La o privire mai atentă, se fac remarcate noile faruri full-LED care se îngustează către calandru, grila dublă compusă din nouă lamele verticale cu una mai puțin decât în trecut pentru o răcire mai eficientă și bara față cu prize de aer mai ample. În spate, cea mai vizibilă schimbare este adusă de evacuările cu diametru mai mare chiar și la versiunile cu motoare în șase cilindri.
Modificările din interior sunt chiar mai subtile, limitându-se la textura materialelor folosite pentru inserțiile decorative și la structura iluminării ambientale. Așa că noutatea cea mai importantă poate fi considerată sistemul de navigație cu funcție Connected Drive, care este oferită în echiparea standard a mașinii.
BMW 640d – un diesel de 313 CP
Sub capota versiunii testate se găsește binecunoscutul propulsor diesel de 3,0 litri, cu șase cilindri în linie și supraalimentare cu două turbosuflante secvențiale, care dezvoltă 313 CP și 630 Nm. Cuplat la o transmisie automată Steptronic cu opt rapoarte, acesta îi oferă mărețului coupé de 5 metri o dinamică impecabilă, accelerația de la 0-100 km/h consumându-se în doar 5,3 secunde. Sistemul xDrive (dotare opțională în valoare de 3.596 de euro) oferă o aderență fenomenală în orice situație, limitele mașinii fiind foarte greu de atins, în ciuda masei proprii de 1945 kg. Este aproape imposibil să-i găsești un defect Seriei 6 Gran Coupé poate doar prețul de peste 95.000 de euro.
BMW 640d xDrive Gran Coupé
Motor: L6, biturbo-diesel, cilindree 2993 cmc • Putere maximă 313 CP/4400 rpm • Cuplu maxim 630 Nm/1500-2500 rpm • Transmisie: integrală • cutie automată cu 8 trepte • Dimensiuni: L/l/h 5007/1894/1392 mm • Ampatament 2968 mm • Portbagaj 460 litri • Performanțe: 0-100 km/h 5,3 sec • Viteza maximă 250 km/h • Consum mediu 5,8 l/100 km, • Emisii CO2 152 g/km • Preț: de la 95.108 euro cu TVA.
Ce ne place și ce nu ne place
Poate cea mai elegantă realizare curentă a inginerilor bavarezi, BMW Seria 6 Gran Coupé aroape că nici nu avea nevoie de o restilizare. Dacă ar fi să-i căutăm un neajuns, singurul care se va simți neglijat este pasagerul de pe mijlocul banchetei din spate.