Cu a doua generație a lui i20, Hyundai își propune să redefinească standardele în clasa mică. Test drive în România cu motorizarea pe benzină de 84 CP.
Hyundai a fost unul dintre puținii producători auto care au înregistrat creșteri ale vânzărilor în perioada crizei economice, iar modelul de clasă mică i20 a fost vârful de lance al acestor creșteri. Nu mai puțin de 400.000 de unități au fost vândute în Europa de la lansarea modelului, în 2008. Pentru a doua generație a lui i20, ambițiile sunt și mai mari, oficialii Hyundai indicând o cifră de vânzări estimată la peste 100.000 de unități anual, ceea ce ar însemna o creștere cu 50% a vânzărilor la nivel european pe parcursul întregului ciclu de viață al modelului. Pentru atingerea acestui obiectiv, noul i20 are mai multe atuuri, unele dintre acestea, premiere în segment, așa cum este asistența la părăsirea benzii de rulare, spre exemplu.
Cu o lungime de 4035 mm, noul model este mai lung cu 40 mm decât cel anterior și are un ampatament care a crescut, de asemenea, cu 45 mm, la 2570 mm. Creșterea în lățime, de 24 mm, îl pozițio- nează pe i20 printre cele mai late modele din segmentul său. Aceasta îi permite să ofere un spațiu la umeri adecvat pentru transportul a cinci pasageri și un spațiu combinat la picioare de 1892 mm, cel mai mare din segment și similar cu cel oferit de un model compact. Aceste cifre se traduc printr-un spațiu generos pentru pasageri, în spate locul la genunchi fiind rezonabil, în timp ce spațiul la cap nu va pune probleme nici celor mai înalți. Bancheta este bine profilată și confortabilă, permițând abordarea chiar și a drumurilor lungi, fără probleme de acomodare. Noul i20 este lider de clasă și în ceea ce privește capacitatea portbagajului, care este de 326 de litri, cu 10% mai mare decât în cazul modelului anterior. Prin rabatarea spătarului banchetei, volumul de bagaje crește la 1.042 de litri. Foarte practică este compartimentarea pe două niveluri a portbagajului, nivelul superior formând o podea aproape plană cu spătarul rabatat al banchetei.
Ce ne place
Noul i20 aduce multe noutăți în segmentul său, atât în ceea ce privește confortul, cât și siguranța. În plus, este vivace și economic. Spătarul aproape vertical al banchetei poate afecta, însă, confortul.
Hyundai a oferit întotdeauna modele bine echipate la un preț avantajos, iar noua generație a lui i20 nu face decât să confirme acest lucru. Gama de echipamente este bogată, cu multe dotări inedite pentru segmentul B. Între acestea amintim senzorii de parcare față/spate, farurile cu lumini de zi cu LED și iluminare statică în viraje, dezaburirea automată a parbrizului, precum și sistemul de avertizare la părăsirea benzii de mers. Pe lângă aceste dotări, remarcăm imediat calitatea fabricației, dar și materialele moi care acoperă partea superioară a bordului și panourile ușilor.
În România, noul Hyundai i20 este disponibil cu o motorizare pe benzină din noua familie Kappa, de 1,25 litri/84 CP, respectiv una turbo-diesel din familia U-II, de 1,1 litri cu trei cilindri, care dezvoltă 75 CP.
Fișă tehnică
Motor L4, benzină • Cilindree 1248 cmc • Putere maximă 84 CP/6000 rpm • Cuplu maxim 122 Nm/4000 rpm • Transmisie față, cutie manuală cu 5 trepte • Masă proprie 980 kg • Dimensiuni L/l/h 4035/1734/ 1474 mm • Ampatament 2570 mm • Performanțe: 0–100 km/h sub 13,1 s • Viteză maximă 170 km/h • Consum mediu 5,1 l/100 km • Emisii CO2 119 g/km • Preț (euro cu TVA): de la 10.730 de euro
Pentru test drive, am avut la dispoziție unitatea pe benzină, care s-a dovedit neașteptat de vivace pentru caracteristicile sale. Este foarte adevărat că Hyundai a acordat o mare importanță reducerii masei mașinii, care la gol cântărește numai 980 kg (1.090 kg în cazul motorizării diesel). Cuplată la o transmisie manuală cu cinci rapoarte, unitatea cu patru cilindri asigură reprize foarte bune, cu toate că valoarea specificată a accelerației (13,1 secunde) nu pare impresionantă. Curba de cuplu a motorului (cu un maxim de 122 Nm la 4000 rpm) asigură o funcționare foarte elastică și un răspuns bun la turații scăzute. Insonorizarea foarte bună a compartimentului motor și regimul de turații scăzute în care operează acest motor contribuie la nivelul de zgomot foarte scăzut în habitaclu. Zgomotul la rulare este, de asemenea, insesizabil la viteze de oraș.
Față de generația anterioară, la nivelul trenului de rulare, progresul este evident. Direcția are ceva mai mult feedback, în timp ce confortul a fost îmbunătățit semnificativ. Chiar și trecerea peste denivelările scurte, care în trecut punea probleme modelelor Hyundai, se face acum cu minimum de disconfort. Amortizoarele din spate au cursă mai lungă, îmbunătățind confortul pe sectoarele cu asfalt deteriorat. Ținuta de drum nu a fost sacrificată, dimpotrivă, ampatamentul crescut și rigiditatea torsională îmbunătățită contribuind la siguranța rulării și la precizia abordării virajelor.
În România, noul Hyundai i20 are un preț care pornește de la 10.730 de euro cu TVA inclusă, corespunzător motorizării pe benzină și echipării de bază Comfort. Prețul include un discount de lansare. În aceleași condiții, motorizarea diesel costă 12.342 de euro. Pentru cei care doresc mai mult confort, nivelul superior de echipare Highway este disponibil împreună cu motorizarea pe benzină de la 12.714 euro. Ca și în cazul celorlalte modele Hyundai, i20 beneficiază de 5 ani de garanție fără limită de kilometri, 5 ani de asistență rutieră gratuită și 5 ani de verificări tehnice gratuite.
Verdict
Noul i20 aduce în clasa mică multă calitate și tehnologie. Motorizarea pe benzină este rafinată și vivace, iar trenul de rulare reprezintă un mare pas înainte. Cu un preț atractiv, va fi cu siguranță un succes.