Este foarte clar că pentru francezi, modelul Renault Megane RS este foarte important. Acesta este disponibil acum într-o nouă versiune, denumită Trophy și dezvoltă 275 CP.
De ce spunem că Megane RS este copilul răsfățat al diviziei RS? Pentru că în momentul lansării, cel mai sportiv Megane din gamă avea un propulsor care dezvolta 250 CP. Concurența a plusat, iar Megane a trecut la 265 CP. Imediat după ce a pierdut titlul de cea mai rapidă mașină cu tracțiune față de pe Nurburgring, inginerii au creat acest RS Trophy de 275 CP, cu care și-au recâștigat titlul. Și acum l-am testat și noi.
Este în continuare foarte clar că Renault Megane RS rămâne una dintre cele mai extreme interpretări ale hothatch-ului modern. Toate detaliile legate de performanță sunt foarte atent studiate de inginerii diviziei Sport de la Renault. Direcția este foarte puțin asistată, incisivă și foarte comunicativă, cutia de viteze manuală este precisă, scurt etajată și are o direcționare precisă, trenul de rulare este foarte dur și aproape că mașina nu se înclină deloc în viraje. În plus, motorul care dezvoltă acum 275 CP este mai exploziv în zona de turații ridicate și accelerează viguros în palierul mediu, dar liniar, fiind foarte facil să dozezi puterea în viraje.
Toate acestea fac din Renault Megane RS Trophy o mașină foarte rapidă și foarte incitantă în conducere. Putem spune fără ezitare că este un model creat pentru a fi foarte rapid, indiferent de sacrificii. Dar totuși, care sunt aceste sacrificii? Cel mai important aspect și cel cu care trebuie să te obișnuiești dacă vrei să îți cumperi cel mai rapid hothatch cu tracțiune față de pe piață este trenul de rulare.
Faptul că acesta este „stors’ la maximum pentru a obține performanțe dinamice de top aduce o rigiditate ridicată, care în utilizarea zilnică este greu de acceptat. Dar uneori sacrificiile merită făcute.
Pentru a pune în valoare și a testa la limită sportivitatea ridicată a lui Megane RS Trophy am mers pe noul circuit Motor Park (scanează codul QR pentru a afla totul despre acesta). Acolo, compacta franceză arată un nivel foarte ridicat de tracțiune la limită (grație diferențialului autoblocant) și este foarte ușor controlabilă la limită. Nu degeaba Megane RS Trophy a fost dezvoltat pe Nurburgring.
Verdict – Este clar că Megane RS Trophy este cel mai incitant de condus hothatch. Mașina te implică și te răsplătește cu performanțe dinamice greu de atins în acest segment. Minusuri? Trenul de rulare mult prea rigid pentru utilizarea zilnică și consumul ridicat în trafic urban.