Toyota Auris Touring Sports Hybrid, primul break hibrid de la Toyota, combina eficienta extrema cu valoarea utila mare.
Primele generatii de hibrizi au fost modele cu valoare practica modesta, despre care scepticii glumeau, si pe buna dreptate, ca au portbagajul plin de baterii. Baterii care atarnau greu, transformand orice automobil hibrid intr-o masina lenta, nepractica si, pentru ca suspensia trebuia sa faca fata unei mase semnificativ mai mari, fiind de cele mai multe ori inconfortabila. Cat de mult s-a schimbat in ultimii ani o dovedeste break-ul hibrid al lui Auris. Daca Prius este vazut mai mult ca un concept pentru hipsteri, Toyota Auris Touring Sports Hybrid se situeaza la polul opus, atat in ceea ce priveste imaginea, cat si spiritul practic si – de ce nu? – chiar pretul. Diferenta este data de faptul ca noua generatie Auris a fost gandita din start pentru sistemul hibrid de propulsie, iar acest lucru inseamna ca spatiul interior si cel din portbagaj nu sunt sacrificate, masa masinii ramane in limite rezonabile, iar comportamentul dinamic nu difera de cel al unui automobil conventional. Acest lucru a fost posibil prin pozitionarea compartimentului bateriilor sub bancheta, in fata puntii din spate.
De fapt, este greu sa deosebesti un Auris hibrid de fratii sai cu motoare termice. Sigla Toyota pe fond albastru este vizibila, in timp ce modificarile care tin de imbunatatirea aerodinamicii sunt mult mai discrete. In interior se remarca aceeasi discretie, cu un panou de instrumente personalizat si deja consacrata maneta albastra pentru selectarea modului de functionare al sistemului hibrid. Din pacate, plansa de bord de care ne-am plans la ultima generatie Auris nu aduce niciun plus de bucurie in versiunea hibrida, realizand un contrast neplacut intre elementele moderne si cele de factura retro.
Portbagajul Toyota Auris Touring Sports Hybrideste unul dintre cele mai spatioase din segment
Volumul maxim este atins atunci cand spatarul banchetei este rabatat,ajungand la 1.658 de litri, cu 38 de litri mai mare decat al unui Golf Variant. Chiar si cu bancheta in pozitie verticala incap 530 de litri de bagaje, o valoare respectabila. Sistemul Easy-Flat permite rabatarea spatarelor dintr-o singura miscare.
Configuratia cu motorul termic de 1,8 litri/99 CP si motorul electric de 60 kW este identica cu cea de la Prius, respectiv Auris HSD din prima generatie, dar au fost aduse imbunatatiri in ceea ce priveste modul de functionare. Pentru soferul obisnuit, acestea se traduc intr-o accelerare mai vioaie si printr-o corelare mai buna intre raspunsul motorului si apasarea pedalei de acceleratie. Cutia de viteze e-CVT blocheaza mai devreme raportul de transmisie, astfel ca motorul se tureaza mai putin si trage mai bine. In special in timpul acceleratiilor puternice si la plecarea de pe loc, aceasta schimbare este foarte clara si dovedeste ca un model hibrid poate fi si placut de condus.
Trenul de rulare este extrem de confortabil
O surpriza placuta este trenul de rulare, care este neasteptat de confortabil pentru un model hibrid. Denivelarile, chiar si cele scurte, sunt absorbite fara efort, in timp ce ruliul este combatut eficient, ceea ce se traduce printr-o inclinare acceptabila in virajele stranse. Directia este usor supraasistata la viteze mici, facilitand manevrele in spatii inguste, dar se intareste semnificativ la viteze mai mari. Cu un echilibru bun al maselor, asigurat de bateriile amplasate in spate, Auris Touring Sports Hybrid nu da emotii neplacute pe viraje, chiar si atunci cand viteza de deplasare creste.
Chiar si in echiparea de varf Sol+, singura disponibila in Romania, Toyota Auris Touring Sports Hybrid are un pret de 24.477 de euro. Poate parea mare, dar nivelul de dotari este unul ridicat, cu faruri xenon adaptive, navigatie, asistent automat la parcare si alte gadgeturi incluse in dotarea standard.
[table id=470 /]