Toyota Camry: O surpriză foarte plăcută!

După 15 ani de absență de pe piețele europene, Toyota Camry atacă în forță clasa mare.

Nu știm de ce Toyota a avut nevoie de atât de mult timp să reintroducă Camry pe piețele din Europa. Dar ne bucurăm că a luat această decizie care va face, cu siguranță, ceva valuri în clasa medie/mare. Și asta pentru că modelul nipon are cam toate argumentele care te pot convinge să te duci la dealer pentru o ofertă.

Camry împarte noua platformă TNGA cu Lexus ES 300h și este vândută doar cu un sistem hibrid format dintr-un motor pe benzină de 2,5 litri și o unitate electrică. Avem la dispoziție 218 CP și o transmisie automată CVT, care pune în valoare foarte bine resursele de putere. Indiferent că te deplasezi prin oraș sau pe autostradă, apăsarea pedalei de accelerație duce la un răspuns instant al mașinii. Mai ales la depășirile de pe drumurile naționale unde am apreciat la maximum această combinație hibrid-CVT.

Suspensiile filtrează eficient denivelările atât de des întâlnite pe la noi. Ba chiar aș putea spune că am avut momente în care mi-aș fi dorit să am un feedback în volan, dar modul de reglare al acestora elimină complet orice trepidație atunci când treci peste un drum cu mici imperfecțiuni. Și la capitolul izolare fonică Camry stă foarte bine: doar la rularea cu viteză mare zgomotul motorului este perceput în interior, dar nu deranjant.

Lista dotărilor standard este foarte lungă și asta e una dintre cele mai plăcute surprize. Chiar de la varianta de bază, care se vinde în România cu prețuri de la 30.669 euro, ai la dispoziție faruri LED pentru faza scurtă, scaun șofer cu reglaj electric, Cruise Control Adaptiv, schimbare automată fază lungă și un pachet generos de sisteme de asistență.

Echiparea Dynamic testată de noi dispune în plus de faruri BI-LED, încărcător wireless telefon, sistem de infotainment cu ecran de 8 inchi și navigație, sistem de asistență la parcarea paralelă, volan multifuncțional reglabil electric pe înălțime/adâncime și jante de aliaj pe 18 inchi. Și putem spune, cu siguranță, că nu prea găsim concurenți direcți care să ofere toate acestea la 34.899 de euro.

 

Prima impresie

Toyota Camry este o surpriză plăcută în clasa sa. Sistemul hibrid și dotările standard sunt la înălțime. În zona portbagajului ar fi fost nevoie de mai multă atenție.

 

Date tehnice

Motor L4, benzină + un motor electric – Cilindree 2487 cmc – Putere 178 CP (benzină) + 40 CP (electric) Putere combinată sistem 218 CP – Cuplu maxim 221 Nm la 3600 rpm (benzină) + 202 Nm (electric) – Transmisie tracțiune față, cutie automată cu 6 trepte – L/l/h 4885/1840/1445 mm – Masă proprie 1.595 kg – Portbagaj 524 l – 0–100 km/h 8,3 s – Viteză maximă 180 km/h – Consum 5,3 l/100 km – Emisii CO2 120 g/km – Preț de la 30.669 de euro cu TVA

 

Verdict

Volkswagen Passat, Opel Insignia și Ford Mondeo se luptă cu un adversar redutabil. Toyota Camry oferă foarte multă tehnologie la un preț cu adevărat bun! La asta adăugăm și consumul excelent pentru o mașină din acest segment!

Adaugă un comentariu