Toyota Hilux: Argumente solide

Cu vehiculele profesionale nu ne jucăm! Cam pe această idee pare să fi fost concepută și materializată Toyota Hilux D-4D AT6. Dar putem să ne și jucăm…

Până la actuala generație, Toyota Hilux mi-a făcut întotdeauna impresia acelei tratări tipic nipone de aparență decent-modestă îmbinată cu un potențial care trece mult dincolo de așteptări. Prin design și finisare, alți producători din segment s-au grăbit să-și asocieze pickup-urile cu imagini premium sau de sportivitate outdoor.

Alții au pus motorizări cu 6 cilindri sub capote, pentru a-și sublinia intenția. Mesajul de replică pe care Toyota vrea să îl dea acum concurenței spune ceva de genul: „voi faceți niște mașini foarte atractive, iar noi o să ne străduim să fim ca voi, dar pornind de la nivelul nostru foarte ridicat de soliditate și fiabilitate'. După sesiunea de test-drive cu acest Hilux D-4D 2.8 AT6 pot confirma că străduința celor de la Toyota are bătaie lungă.Mașina pare să contrazică total filosofia  „consumării' produselor.

Motorizarea turbodiesel de 2,8 litri și 204 CP este nouă și vine să completeze partea superioară a ofertei la vârf. Cât despre stilul liniei de finisare Invincible, acesta pune în evidență o clară tentă premium. Implicit, imaginea lui îți oferă deja satisfacție înainte de momentul în care deschizi portiera și te urci la volan. Sesiunea de test-drive mi-a demonstrat că specialiștii de la Toyota nu au vrut să riște în niciun fel minarea acelei prime impresii favorabile.

În accelerații se simte că ai la dispoziție o bună caracteristică de cuplu și trecerea lină de la o treaptă de viteză la alta se va face apreciată. Vestea bună: în modul de rulare Eco, mașina nu este letargică, e doar o idee cam lentă. Pe de altă parte, se arde mai puțin combustibil. În cel Normal, răspunsurile la comenzi sunt sesizabil mai determinate, fără a fi incisive. Apoi, ceea ce se cheamă Power Mode aduce un plus de dinamism pe care îl văd asociat mai degrabă cu criteriile „școlii americane': accelerațiile sunt viguroase, dar fără bruscări, iar confortul călătoriei nu este niciodată afectat în manieră manifestă.

Funcționarea suspensiei pune, inclusiv în acest caz, accent pe filtrarea eficientă a denivelărilor și nu caută să dea senzații sportive nerealiste. Tot cu referire la Power Mode: nu se simt bruscări la schimbările treptelor de viteză și nici nu se modifică dozarea progresivă din răspunsul frânelor înspre incisivitate. Cu totul de acord, nu aș vedea o idee bună în încurajarea conducerii rutiere sportive.

Una dintre cele mai sesizabile componente premium ale vehiculului e ambianța de mers silențioasă. Indiferent de viteză, numai zgomotul la vânt își va face simțită prezența și intensitatea sa va crește considerabil doar la peste 130 km/h. Cu siguranță, s-a lucrat serios la insonorizarea lui Hilux. În parte, liniștea din interior e asigurată și de soliditatea constructivă. Nu există zgomote ale elementelor de finisare, pur și simplu. Și nici în offroad nu se aude așa ceva. Cel mai dur test în acest sens: rularea pe un drum cu gropi și insule de gheață. Cu excepția unor zgomote de lucru ale suspensiei (care, de altfel, rămân discrete) nu se aude nimic!

Sistemul multimedia este lesne de utilizat și oferă destule funcții, însă Hilux nu este pentru doritorii de tehnologie digitală avansată. Tabloul de bord e analog, frâna de mână cu levier e la locul ei, iar selectarea configurațiilor de lucru cu transmisia integrală nepermanentă și reductorul este clasică (trebuie să știi ce înseamnă 4H, 4L și diferențial spate blocat, nu există desene cu bolovani, zăpadă, nisip, etc.).

 

Prima impresie

Soliditate de excepție, polivalență on/offroad extinsă, configurație perfect aleasă la grupul motopropulsor și transmisie, condiții foarte plăcute la bord. Designul caroseriei putea fi mai îndrăzneț.

 

Date tehnice

Motor L4, diesel, turbo, amplasat longitudinal în față – Cilindree 2755 cmc – Putere max. 204 CP/ 3400 rpm – Cuplu max. 500 Nm/1600-2800 rpm – Transmisie tracțiune 4×4 nepermanentă, diferențial spate blocabil, reductor/cutie automată, 6 tr. – L/l/h 5325/1900/1815 mm  – Masă proprie 2.120 kg – Dimensiuni benă 1525/1540/480 mm – 0–100 km/h 10,1 s – Viteză max. 174 km/h – Consum 9,5 l/100 km – Emisii CO2 250 g/km – Preț 46.356 euro (versiune Invincible, TVA inclus)

 

Verdict

Dacă aplici tehnologia dedicată prin definiție scopului, vei obține un produs maxim de bun. Robustețea consistentă și abilitățile extinse de rulare au fost criteriile esențiale aici. Hilux operează o distincție realmente clară între eficiența hightech și fițele hightech. De aici, încă un vot de încredere pentru pickup-ul Toyota.

Adaugă un comentariu