Primul contact cu Toyota Prius PHV: cum se comportă a doua generație a versiunii plug-in a celui mai bine cunoscut și popular hibrid din lume?
Mulți ani au trecut de la primul Prius. Modelul a ajuns să aibă patru generații, iar ultimele două au și versiuni plug-in. Acestea din urmă sunt cele despre care întrebau mai toți când spuneai că ai un hibrid: cum îi încarci bateria, îl bagi în priză? Între timp, au apărut și versiuni de Prius care fac exact asta.
A doua generație de Prius plug-in a mers și mai departe și vine și cu un design diferit. Curajoasă mișcare! Știm cu toții că Prius nu a fost vreo regină de frumusețe, dar cele două variante de design pentru acest model parcă fac lucrurile și mai complicate pentru cei care îl privesc.
În plus, am avut ocazia să testăm un model care era destinat pieței din Belgia. Diferența? Poate fi comandat cu panouri solare pe plafon, care îi aduc până la 2000 de kilometri în plus pe an la autonomie. Gratuit, dacă ești parcat astfel încât să „bată' soarele pe mașină.
Pe deasupra, aflați că există deja un facelift pentru această generație de Prius. Restilizarea ne aduce trei locuri pe banchetă în loc de două și mai schimbă câteva lucruri care nu ne-au cucerit la acest model. Dacă ai o priză unde îl poți încărca peste noapte, chiar poate fi o variantă. Nu îți recomandăm să mergi la stațiile de încărcare de mașini electrice, nu e locul lui acolo.
Însă, am remarcat faptul că Prius PHV poate să parcurgă mai mulți kilometri cu un plin de benzină decât orice alt model cu dimensiuni comparabile din segment. Nu va fi mai frumos sau mai rapid decât acel model, oricare ar fi el, dar va fi mai economic.
Toyota a desăvârșit experiența sistemului hibrid și acesta poate să te plimbe plictisitor de mult doar cu motorul electric. Aproape ca într-o mașină electrică, dar cu intervenția motorului termic atunci când este necesar. Să nu ne înțelegeți greșit, Prius nu este o mașină electrică la care a fost adăugat un range extender, ci este un hibrid plug-in.
O diferență foarte mare, pe care nici cei de la Toyota nu vor să o greșiți. Pe lângă cele două locuri de pe banchetă, acest model mai are un mic neajuns. Volumul portbagajului. Din cauza bateriei, acesta este destul de mic. Iar asta e dezamăgitor pentru o mașină cu gabaritul lui Prius. Vestea bună este că un Prius „normal'are portbagajul mai mare.
Prima impresie
Prius nu se comportă ca o mașină normală, iar unii urăsc asta la el. Dar te poți obișnui rapid. Mai greu cu spațiul limitat la bord. Asta e altceva.
Date tehnice
Motor L4, benzină (98 CP) + motor electric (72 CP) – Cilindree 1798 cmc – Putere totală sistem 122 CP la 6000 rpm – Acumulator 7,2 kWh – Cuplu maxim 142 Nm la 3600 rpm – Transmisie tracțiune față, cutie automată (ECVT) – L/l/h 4645/1760/1470 mm – Masă proprie 1.625 kg – Portbagaj 354 l – 0–100 km/h 11,1 s – Viteză maximă 162 km/h – Consum 1,3 l/100 km (WLTP) – Emisii CO2 35 g/km
Verdict
Prius, fie el PHEV sau nu, a fost încă de la lansare o mașină polarizantă. Ori îți place, ori o urăști. Nici varianta PHV nu e departe de această idee. Bateriile reduc volumul portbagajului și interiorul este mai înghesuit decât am fi dorit. Dar are alte atuuri.