Ăla micu‘ s-a dus la karate: VW T-Roc R are 300 CP și tracțiune integrală, asemenea SUV-urilor pretențioase. AUTO BILD l-a pus să demonstreze…
Fără scarțâit de pneuri și fără fum – asta sugerează poziționarea în gamă a seriei VW T-Roc. SUV-ul de 4,23 m are un singur mesaj: să atragă atenția doritorilor de Golf că ar putea să-și ia tot de la VW o mașină de gabarit asemănător, cu scaune situate ceva mai sus și design conform unei tendințe în vogă, anume a SUV-urilor.
Pentru ca uimirea lumii să aibă și un motiv evident, la vârful seriei T-Roc a fost introdusă o versiune cu caracter extrem. Dispunând de 300 CP, T-Roc R pare să se adreseze ascultătorilor de AC/DC mai degrabă decât celor care pun muzică pop în excursiile de weekend cu familia sau prietenii.
Solistul trupei care dă viață acestui Hard Rock Café pe roți se află sub capota din față și are cilindreea de 2,0 litri. Dacă ar fi fost pus să facă treaba acestuia, oricare dintre binecunoscutele motoare 1.0 TSI ar fi leșinat de la prima tentativă. Pe de altă parte, publicul de la bord trece prin stări de la incitare la extaz și invers.
Poate că sonoritatea accelerațiilor are ceva artificial și nu atinge profunzimea așteptată de la un vehicul cu veleități sportive manifeste, dar, să recunoaștem, T-Roc R se prezintă bine. Accelerația de la 0 la 100 km/h vine ca o demonstrație de virtuozitate fără vreun efort sesizabil (tracțiunea integrală are certe merite aici), iar incisivitatea frânelor completează în măsură „abilitățile compoziționale' ale mașinii în plan dinamic.
Așa cum Carlos Santana trece prin toate corzile chitarei legând melodia perfect, cutia de viteze cu dublu ambreiaj schimbă toate cele șapte trepte cu o cursivitate fără cusur și în complet acord cu situația de mers. În 20,7 s de la plecarea de pe loc se pot atinge 200 km/h. Totuși, nu veți dori să mergeți mereu în asemenea manieră, deoarece se va simți la consum. În condiții normale, consumul mediu este de ordinul a 10 l/100 km.
Dincolo de toate acestea, T-Roc R mai are ceva de spus. De la bord poate fi selectat un mod de rulare Race, pentru o experiență la volan într-adevăr impresionantă. În termeni de apucături rockerești, este ca și cum ai bea tăria direct din sticlă – așa trage și T-Roc R benzina din rezervor. Nu recomandăm eșapamentul sport din titan, care costă 3.800 de euro – asta ar fi chiar prea de tot pentru micul SUV rebel.
Când, la finalul sesiunii sportive, suspensia adaptivă DCC (opțiune pe care o recomandăm) e trecută pe reglajul Comfort, se simte clar că a venit timpul relaxării. În pofida unor jante de 20 de inchi (opționale) și a unor pneuri cu secțiune joasă, rularea e destul de confortabilă. Bineînțeles, nu e chiar ca un blues clasic, dar trece ca o baladă rock plăcută. Fermitatea nu dispare, dar perturbațiile sunt destul de bine filtrate.
Cât e biletul la concert? Numai pentru acces, ai de plătit 43.995 de euro (preț de bază în Germania). Opțiuni de genul vopselei metalizate Lapiz Blue cu pavilion negru, a suspensiei DCC sau a jantelor de 20 de inchi adaugă imediat la scor câte o mie de euro și chiar peste.
Date tehnice
Motor L4, turbo – Cilindree 1984 cmc – Putere maximă 300 CP la 5300 rpm – Cuplu maxim 400 Nm la 2000 rpm – Transmisie tracțiune integrală/cutie automată cu dublu ambreiaj, 7 trepte – L/l/h 4234/1819/1573mm – Masă proprie 1.530 kg – Volum portbagaj 392-1.237 l – Consum în test 9,9 l/100 km – 0–100 km/h 4,8 s – Viteză maximă 250 km/h – Preț de la 43.995 de euro cu TVA inclusă
Finanțare prin