Specie pe cale de dispariție: VW Touareg V8 TDI. Nu are viitor, dar se sărbătorește extraordinar.
Un vis devenit realitate și o capodoperă tehnologică: vorbim desigur despre propulsorul V8 TDI întâlnit sub capota mărețului Touareg. În trafic, acesta a fost privit cu două tipuri de reacții din partea trecătorilor.
Prima reacție a fost de nemulțumire profundă la pachet cu întrebarea: de ce mai există un V8 diesel în 2020? În timp ce a doua reacție a stârnit uimire pură și admirație. Evident, ne încadrăm la categoria cu numărul doi și apreciem în mod special tehnologia extraordinară a sistemului turbo.
Cele două turbocompresoare funcționează împreună doar la turații superioare. Până în raza de viteză medie, în cilindri se deschide doar una dintre cele două supape de evacuare. Așadar, primul turbo obține presiune maximă la turații reduse ale motorului, ceea ce ar trebui să asigure un răspuns mai rapid al accelerației.
Sistemul Valvelift dezvoltat de Audi activează supapele de evacuare suplimentare abia de la 2200 rpm, ceea ce pornește funcționarea celei de-a doua turbine. De la 2700 rpm, toate supapele celor opt cilindri se deschid și motorul V8 funcționează acum ca un biturbo. Trucul tehnic a permis eliminarea unui compresor electric suplimentar, care ar fi necesitat un sistem electric de 48 de volți.
În funcțiune, nu se poate observa nimic din coregrafia supapelor de sub cele două chiulase. În orice caz, dieselul puternic își face rareori simțită prezența în habitaclu. VW a omis în mod deliberat să implementeze simfonia acustică artificială și le mulțumim pentru asta.
Astfel, cuplul monstruos de 900 Nm, care a fost deja obținut de la 1250 rpm, se simte și mai vehement. Un mic dezavantaj: atunci când șoferul apasă pedala de accelerație la culoarea verde a semaforului, există o secundă de comemorare, înainte ca ocupanții să își simtă în mod senzual slăbiciunea corpurilor.
Însă, când vine vorba despre dinamica șasiului, inginerii au insistat pe partea de confort. Sarcina principală a șasiului neted cu suspensie pneumatică în standard: răsfăț suprem. Sportivitatea și agilitatea în viraje sunt opuse colosului de la Wolfsburg. Balastul suplimentar care apasă în mod evident pe puntea față devine observabil în mod special în cazul unei succesiuni de viraje rapide pe un drum umed.
Vehiculul testat avea în dotarea sa și suspensia adaptivă în combinație cu direcția integrală. Aceasta din urmă reduce considerabil diametrul de bracaj ajungând la valoarea obținută de o compactă: 11,5 metri, cu atât mai impresionant dacă avem în vedere dimensiunile exterioare ale mamutului cu siglă VW. Cu toate acestea, din punct de vedere dinamic, puteți economisi fără probleme cei 3.978 de euro pentru pachetul Dinamic 2 „Professional'.
Însă, farurile inteligente cu tehnologie LED Matrix au mai mult sens, dar și acestea sunt scumpe, venind cu o taxă suplimentară de 1.813 euro. Dacă sistemul cu termoviziune detectează persoane sau animale pe marginea drumului, care urmează să se angajeze în traversare, farurile se aprind în mod special (la viteze de peste 60 km/h). Funcționează perfect, dar fulgerul de lumină nu este foarte apreciat de polițiști. Așteptăm a doua versiune a sistemului auto-flash, ceea ce mai mult ca sigur nu va fi cazul și pentru V8 TDI.
Date tehnice
Motor V8, turbo, diesel – Cilindree 3956 cmc – Putere maximă 422 CP la 3500 rpm – Cuplu maxim 900 Nm la 1250 rpm – Transmisie tracțiune integrală/cutie automată cu 8 trepte – L/l/h 4878/1984/1717 mm – Masă proprie 2.355 kg – Volum portbagaj 810-1.800 l – Consum în test 9,8 l/100 km – 0–100 km/h 4,8 s – Viteză maximă 250 km/h – Preț de la 80.725 de euro cu TVA inclusă
Verdict
Dieselul cu opt cilindri este o raritate în 2020. I se potrivește fenomenal de bine lui Touareg, care rămâne la fel de confortabil, dar devine mult mai performant. Oricine își dorește o astfel de motorizare trebuie să se grăbească, deoarece zilele acesteia sunt numărate.