De la curăţarea interioarelor de piele, până la personalizarea în cele mai mici detalii sau schimbarea totală a acestora, Vilner este răspunsul la ceea ce înseamnă perfecţiunea execuţiei şi a designului dincolo de imaginaţia oricărui client dornic de a avea o capodoperă unicat.
28 de ani de experienţă
>100 de proiecte
Full Custom
Interioare auto, jante, accesorii, genţi etc.
De la Trabant la Rolls-Royce, de la Rimac la Fiat 500, trecând prin numeroase modele Mercedes, Audi, BMW, Alfa, Bentley, Renault, Ford, Jeep, Lamborghini, Tesla şi Ferrari, toate au vizitat micul atelier Vilner din Sofia, unde o mână de oameni foarte pricepuţi dau naştere unor capodopere inestimabile, sub bagheta lui Atanas Vilner, un magician al materialelor şi culorilor, un pasionat meticulos şi un fin cunoscător a tot ceea ce înseamnă calitatea înainte de orice, un om de o creativitate remarcabilă şi o viziune unică asupra designului interioarelor auto de lux şi a accesoriilor asortate. Peste 100 de proiecte listate pe site-ul companiei şi cel puţin tot atâţia clienţi mulţumiţi ilustrează un succes care se perpetuează de 28 de ani, iar planurile de viitor sună promiţător, Atelierele Vilner urmând a se muta într-o nouă locaţie, o clădire modernă ridicată de la zero de Atanas.
Tenace şi autodidact, Atanas Vilner este genul de om pe care te poţi baza când vine vorba de creativitate.
Totul a început de la un volan… Era în 1996 şi trebuia făcut un volan pentru o maşină. Cineva dorea un volan din piele deosebit şi nu s-a găsit nimeni în Bulgaria să-l execute bine, astfel că Atanas şi-a asumat proiectul şi, fiind un hobby, nu o afacere de la început, a învăţat pe parcurs tot procesul, autodidact, prin perfecţionare continuă. Proiectul a fost o reuşită şi vorba s-a dus repede, astfel că au început să curgă comenzile şi aşa au continuat timp de 15 ani, fără nevoia de reclamă. Unii clienţi se lăudau cu calitatea şi execuţia lui Vilner ca şi cum ar fi fost produse în Germania. Timpul a trecut şi hobbyul a devenit o afacere înfloritoare, procesul de producţie s-a dezvoltat inhouse, experimentând cu diverse materiale şi tehnici de lucru pe maşinile clienţilor.
Alcantara se îmbină perfect cu pielea capitonată, în cele mai diverse culori şi de cea mai bună calitate, furnizorii fiind meticulos aleşi pentru asta.
În ultimii ani, publicitatea atelierului s-a făcut şi pe canale clasice de marketing, ajutând astfel la creşterea businessului, iar baza de clienţi s-a mărit considerabil, trecând de pe plan local pe cel european, ocazie cu care şi colaborările lui Vilner cu furnizori din diferite tări, printre care şi România, au adus plusvaloare proiectelor realizate în Bulgaria. Presa auto a avut şi ea rolul ei în popularizarea atelierului Vilner, iar articolele publicate în România, de exemplu, i-au adus nu mai puţin de trei proiecte mari. Deşi baza o constituie cei bulgari, o mulţime de clienţi provin acum din Europa de Vest sau de Est, din ţările nordice, Germania etc.
Probabil una dintre realizările cele mai importante din întreaga activitate de până acum este colaborarea cu Rimac Automobili, singurul producător auto cu care a dezvoltat o relaţie de subcontractor pentru producţia interioarelor maşinilor sport electrice croate. Mate Rimac, actualul CEO Bugatti, a apelat la Atanas pentru personalizarea unui model Infinity al său, în 2009, şi astfel cei doi s-au cunoscut, iar Mate a hotărât să-l invite la breefingul pentru conceperea interiorului lui Rimac Concept One, care urma să fie primul model al mărcii.
În cei 28 de ani de activitate, Atanas a acumulat multe realizări de excepţie, iar trofeele şi certificatele din panoplie spun totul despre asta.
Alături de Atanas au mai participat două echipe de designeri, printre care una de la Pininfarina. Propunerile acestora erau bazate pe elemente de forţă, care să prezinte vizual caracterul eminamente electric al maşinii. Atanas şi-a găsit momentul oportun şi a intervenit direct, iar opinia sa tranşantă l-a sedus pe Mate Rimac. Atanas propunea o combinaţie de roşu cu gri şi culoarea fildeşului cu elemente gravate, mergând pe o linie simplă şi somptuoasă, fără a pregăti dinainte un proiect propriu-zis. Astfel, pe baza schiţelor lui Mate, preliminare ale interiorului, cei doi designeri au colaborat îndeaproape pentru a crea ceva armonios, plecând de la ideile şi materialele sugerate de Vilner, iar combinaţia s-a dovedit una câştigătoate.
Totul se măsoară atent, se aleg materialele, culorile şi apoi celelalte elemente care vor face parte din ambianţa finală. Totul trebuie să fie perfect, iar cei opt oameni care lucrează la Vilner se ocupă în cele mai mici detalii pentru ca fiecare proiect să îşi mulţumească pe deplin clientul.
„Iniţial, colaborarea cu Mate Rimac a fost flexibilă şi deschisă. Pentru primele desene, am creat o varietate de schiţe şi le-am prezentat. El le revizuia şi, dacă îi plăceau, le aproba pentru dezvoltare ulterioară. Acest proces a fost foarte colaborativ, implicând brainstorming şi discuţii între noi'.
În atelierul de croitorie prind viaţă toate subansamblele de piele şi alte te materiale textile care vor înnobila viitoarele interioare, făcute manual şi unicat.
Mate avea o viziune pentru maşinile sale. Rolul lui Atanas era să alinieze ideile creative cu viziunea lui. Acest lucru necesita multă comunicare şi înţelegere reciprocă. Colaborarea implica discutarea şi rafinarea ideilor pentru a se asigura că se potriveau cu aşteptările lui Mate şi cu obiectivele brandului. Primele patru sau cinci maşini au fost rezultatul acestei colaborări strânse. Pe măsură ce Rimac s-a extins şi a devenit mai stabil, Mate a adus designeri suplimentari, dar proiectele iniţiale au reprezentat o parte semnificativă a muncii împreună.
Colaborarea cu Rimac a durat aproximativ zece ani. În această perioadă, am lucrat la toate interioarele pentru vehiculele C1. Asta a inclus designul şi munca practică pentru proiecte speciale până în 2020. Surprinzător, colaborarea s-a bazat pe încredere reciprocă şi acorduri verbale, mai degrabă decât pe contracte formale. Această relaţie a funcţionat perfect, furnizorii de materiale, în special producători italieni, precum şi distribuitorii selectaţi de Rimac, asigurând mereu calitatea necesară nivelului cerut de producătorul croat. Interioarele au fost meticulos proiectate şi realizate manual. Deşi Rimac şi-a extins echipa de design, execuţia efectivă a interioarelor, inclusiv lucrul cu pielea şi cusăturile, a fost realizată de echipa Vilner.
În ciuda unei relative dezordini, atelierul micuţ de montaj este mereu pregătit să facă faţă exigenţelor unei manopere de calitate, la standarde de excelenţă.
„Am primit părţi şi materiale şi am asamblat totul la perfecţiune conform proiectelor aprobate, nivelul de personalizare fiind unul foarte înalt. Interiorul fiecărei maşini a fost adaptat pentru a se potrivi viziunii şi specificaţiilor unice de calitate. Această abordare cuprinzătoare a designului, libertatea creativă, aliniată viziunii lui Mate, şi materialele de înaltă calitate au dus la interioare extraordinare care au stabilit noi standarde în industrie.'
L-am întrebat cum ar arăta proiectul lui ideal dacă nu ar exista limite ale bugetului şi mi-a spus că asta ar depinde foarte mult de client şi de maşină. Imaginaţia ar juca un rol crucial, iar rezultatul ar fi, cu siguranţă, o operă de artă. Nivelul de personalizare şi calitatea materialelor ar fi la cel mai înalt standard, fără niciun compromis. Toate materialele, în special pielea, sunt lucrate manual. Cusăturile sunt realizate manual pentru un nivel înalt de acurateţe şi detaliere. Totuşi, sunt utilizate şi maşini automate pentru anumite procese. Orice poate fi făcut, orice poate fi personalizat, clienţii ştiu că la Vilner nimic nu este imposibil. Se lucrează cu schiţe, clasic, dar se apelează şi la echipe de designeri pentru vizualizările digitale.
Producţia de accesorii, mănuşi şi genţi asortate poate veni la pachet cu personalizarea interiorului, un proiect de bază pornind de la aproximativ 12000 de euro, cu realizarea într-o lună. Pentru un proiect special BMW, Vilner a realizat şi piese pentru tuning de caroserie, dar spune că se axează pe partea de interior, planificând o extindere a operaţiunilor în noul sediu propriu, din această vară.
Proiecte Vilner
E greu să faci o selecţie a proiectelor Vilner, sunt atât de diverse şi frumoase. Colaborarea cu Rimac este la loc de cinste.
Interiorul lui Concept One este o simfonie în burgund, alb şi negru, câştigând din start aprecierea lui Mate Rimac.
Interiorul modern al Neverei a trecut şi el prin mâinile lui Atanas, doar că, de această dată, producţia se face la fabrica din Croaţia cu know-how-ul celor de la Vilner.
Ferrari California în negru şi roşu aprins. Observaţi calitatea materialelor şi a asamblării.
Un Jeep Wrangler cu un interior 100% remodelat este un proiect foarte complex, care a necesitat un timp îndelungat de execuţie.