După un 2015 în care piața auto a crescut cu 18,7%, rezervele de optimism sunt mari. Chiar dacă mai slabă decât decembrie 2015, luna ianuarie aduce o creștere față de 2015.
Nu se știe încă nimic concret despre programele guvernamentale de stimulare a vânzărilor de mașini noi în 2016. Se știe că programul Prima Mașină va continua, chiar dacă nu a fost accesat în 2015 decât de 120 de doritori, dar nu este încă prevăzut niciun buget pentru Programul Rabla. Chiar și în condițiile unor semnale confuze din partea mediului politic în ceea ce privește continuarea acestui program, luna ianuarie reușește să aducă o creștere a numărului de mașini noi vândute, comparativ cu anul trecut.
În total, în luna ianuarie au fost comercializate 5.111 mașini noi, cu 42,4% mai puține decât în luna decembrie 2015 (8.868 de unități), dar cu 13,8% mai multe decât în ianuarie 2015, când s-au vândut numai 4.493 de mașini. Nu e nicio surpriză, Dacia se menține lider de vânzări, cu 1.258 de mașini vândute, în scădere abruptă față de decembrie 2015 (-58,7%) și cu 6,5% mai puține decât în ianuarie 2015. În ceea ce privește importurile, liderii de piață sunt VW, Skoda și Ford, cu 621 (-13,0%), 563 (-19,9%) și, respectiv, 457 de unități (-11,6%). Raportat la ianuarie 2015, cea mai mare creștere din Top 10 a fost raportată de Seat (+72,7%), urmat de Mercedes-Benz (+70,0%) și de Ford (+41,0%). Singurele mărci din Top 10 care au înregistrat scăderi în ianuarie față de anul trecut sunt Opel (-39,4%) și Dacia (-6,5%).
Dacia are trei modele în Top 5, între acestea insinuându-se Skoda Octavia și Seat Leon, care a vândut 181 de unități în ianuarie, cu 178,5% mai multe decât în decembrie. Astfel, pe prima poziție a vânzărilor se situează Dacia Logan, cu 601 unități, aceasta fiind urmată de Skoda Octavia, cu 291 de unități, și de Dacia Sandero, cu 189 de unități. Cea mai mare creștere a vânzărilor față de ianuarie 2015 a fost înregistrată de Dacia Lodgy (+450,0%), aceasta fiind urmată de Audi Q3 (+261,5%) și, respectiv, Range Rover, cu 238,5%. Puține modele și-au scăzut vânzările în 2015, printre acestea ieșind în evidență Dacia Duster (-63,6%), Kia Sportage (-63,0%) și Renault Captur (-62,5%).
[table id=554 /]